det Napisano 10 Grudzień 2010 Share Napisano 10 Grudzień 2010 witam,czy wie ktos moze jak wykonac w maxie rzuty z góry/z boku? ale nie chodzi o to ze zaznaczam viewport i renderuje tylko tak zeby byly same krawedzie białe na np czarnym tle.Zeby wyszedł rzut techniczny? Bardzo dziekuje za pomoc! pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArchiSphera Napisano 10 Grudzień 2010 Share Napisano 10 Grudzień 2010 nie lepiej po prostu narysować rzut w programie takim jak AutoCAD i wrzucić to potem do pdf i poddać dalszej obróbce czy to w ps czy w corelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 11 Grudzień 2010 Share Napisano 11 Grudzień 2010 Max raczej nie daje takiej możliwości. Chociaż ktoś może popdpowie jakieś rozwiązanie. Jedynym sposobem na przeniesienie zbudowanej sceny na "obrazek" jest rendering. Możesz nadać modelom odpowiedni materiał, który na renderze pokaże również krawędzie. Jeżeli zastosujesz kamerę standerdową to pamiętaj, że ma ona opcję widoku ortogonalnego czyli "bez perspektywy" (jak rzut prostokątny). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadysz Napisano 11 Grudzień 2010 Share Napisano 11 Grudzień 2010 (edytowane) nie wiem czy Cie to usatysfakcjonuje bo rzut techniczny z tego nie bedzie, ale ustaw kamere pionowo, zaznacz orthographic (to jest to o czym Dynamico pisal), a potem clipping planem odetnij to co nie chcesz widziec. Materialy musisz tak czy inaczej ustawic, ale wydaje mi sie ze to troche bez sensu i naokolo :) lepiej i szybciej bedzie narysowac to w cadzie heh greets Edytowane 11 Grudzień 2010 przez Quadysz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
det Napisano 11 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 11 Grudzień 2010 Rozumiem.Dziekuje za podpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afex3d Napisano 11 Grudzień 2010 Share Napisano 11 Grudzień 2010 Jeśli chodziło o taki efekt jak w załączniku to trzeba następująco: 1.Ustawić mental ray jako renderer 2.Wejść do edytora materiałów i kliknąć na dowolny slot z materiałem standardowym 3.Ustawić Diffuse na kolor biały oraz Self-Illumination na 100 4.W Mental ray Connection sekcja Advanced Shaders opcja Contour dodać mapę Contour Simple 5.Przejść do okna Render Setup do zakładki Renderer i ustawić ptaszka w sekcji Camera Effects dla opcji Contours 6.Przejść do Environment and Effects i kolor Background ustawić na biały 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afex3d Napisano 11 Grudzień 2010 Share Napisano 11 Grudzień 2010 Jakby nie wiadomo było co to za geometria, to jeszcze rzut z góry i dodatkowy obrazek pokazujący wszystko 3D. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afex3d Napisano 11 Grudzień 2010 Share Napisano 11 Grudzień 2010 Można też zrobić to jeszcze prościej: W render setup wybrać Preset o nazwie mental.ray.hidden.line.contours , ale wtedy zdarza się, że niektóre kontury się nie pojawiają. Jeśli jest na forum ktoś, kto ma pomysł dlaczego, to prosimy o pomoc, bo jakoś nie mogę dojść czego brakuje w tym Presecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afex3d Napisano 11 Grudzień 2010 Share Napisano 11 Grudzień 2010 Tu załącznik do tego problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się