Napisano 1 Czerwiec 200420 l Kiedys w nocy zaczolem experymentowac z materialem krysztalu z ktorego nie mialo nic wyniknac. Jednak po jakims czasie rezultaty roznego rodzaju ustawien byly na tyle dobre, ze wpadl mi pomysl aby jakos je wykorzystac w ktorejs prace. I tak powstal tulipek w krysztale. Czas renderingu 1h 17min ( AMD Athlon XP 1700+ 786 MB DDR PC400 ) nie za szybko, jednak glossy stransmission w m5 jeszcze bylo stosunkowo wolne i malo dopracowane pozatym sampling trzeba bylo niezle podbic az 3x3 przez co masakrycznie zwieksza sie czas renderingu z racji tego ze z mniejszym samplowaniem bylo straszne ziarno. Na testowej scenie dla porownania rendering z samplingiem 1x2 liczy sie 4min 41sec jednak ta sama scena tylko z samplingiem 3x3 to juz 37min ( zazwyczaj wystarcza 0x1 ew. 1x2 ) Kaustyk nie ma z racji tego, ze pomysl byl aby ten tulipek byl zaprezentowany w oswietleniu studyjnym tzw. softbox / pocketshot. Oswietlenie takie charakteryzuje sie mala jaskrawoscia swiatla i sporym rozproszeniem, tak wiec raczej kaustyki tam nie wystepuja.