Skocz do zawartości

Matryca kółek - problem


Ket

Rekomendowane odpowiedzi

Mam mały problem z stworzeniem powierzchni (matrycy) składającej się z paru tysięcy płaszczyzn w postaci kółek. Próbowałem z powierzchni wycinać kółka za pomocą tub, ale po wycięciu kilkuset wyskakuje "unhandled exception" (3ds max 2010 32 bit; 4GB; Dual Core 1,7GHz). Będę wdzięczny za każdą pomoc (chodzi mi o nałożenie bitmapy na całą matrycę kółek - mniej więcej tak, żeby jedno kółko przedstawiało jeden pixel)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Soft podałem w pierwszym poście. Chodzi mi o stworzenie obiektu, który będzie się składał z równo rozłożonych płaskich powierzchni w kształcie koła oddalonych od siebie o jakąś tam odległość. Następnie chcę na ten obiekt nałożyć bitmapę tak, żeby była "podzielona" na te wszystkie koła - tzn. każde koło będzie miało inny fragment nałożonej tekstury. Inaczej - duży telewizor LCD (skala makro), gdzie między poszczególnymi pikselami są duże odległości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slepy jestem, rzeczywiscie nie zauwazylem ze podales soft.

Ja bym to zrobil tak: zrobic jeden plaski kawalek, dziure w srodku, najlepiej tak:

http://max3d.pl/forum/showpost.php?p=988859&postcount=7

Potem wystarczy za pomocna Arraya skopiowac ten kawalek tyle razy ile trzeba, zattachowach, zveldowac vertexy i bedzie ladna i czysta siatka. Potem tylko dobrze przypasowac bitmape za pomoca UVmap i to chyba tyle.

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówki. Niestety muszę modelować kółka - chcę użyć Glow po renderingu. No i tutaj pytanie - efekt końcowy wygląda tak, że poświata pojawia się tylko wokół niektórych kółek (matryca 100x100 kółek o średnicy 5 - odległość między dwoma: 100) - da się to jakoś przeskoczyć (albo może jest jakiś inny sposób na uzyskanie takiego efektu)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niepotrzebnie robisz geometrię. Nie używaj max-owego glow'a.

Zrób tak jak pokazał ~Kubajaniak - na masce. Glow dorzuć w postprodukcji, również używając maski.

Odchodząc trochę od tematu, jeśli chcesz zrobić tylko tyle co pokazałeś, zrobiłbym to w AE na przykład, bez użycia max'a.

  • Confused 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle napisałem - używam Glow w postprodukcji. No i wcześniej miałem źle ustawione opcje - efekt dotyczył tylko krawędzi, przez co w środku obiektu nie było nic. W każdym razie już wiem co i jak. Dzięki wielkie za pomoc.

 

Chcę jeszcze dodać parę obiektów i zrobić z tego animację, więc chyba AE odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie odnośnie efektu Glow w postprodukcji - Jeżeli zrobię kółka na masce i za płaszczyzną znajduje się jakiś obiekt, to cały efekt się psuje - tzn efekt Glow obejmuje również ten obiekt za - jest na to jakiś sposób?

 

Edit 1: załączam jeszcze obrazki

Edit 2: Już poradziłem sobie:P Może komuś się przyda: zrenderowałem obiekty osobno (matrycę bez tła) no i złożyłem w AE, który faktycznie się przydaje do postprodukcji;-)

Edytowane przez Ket
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności