Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam mały problem z stworzeniem powierzchni (matrycy) składającej się z paru tysięcy płaszczyzn w postaci kółek. Próbowałem z powierzchni wycinać kółka za pomocą tub, ale po wycięciu kilkuset wyskakuje "unhandled exception" (3ds max 2010 32 bit; 4GB; Dual Core 1,7GHz). Będę wdzięczny za każdą pomoc (chodzi mi o nałożenie bitmapy na całą matrycę kółek - mniej więcej tak, żeby jedno kółko przedstawiało jeden pixel)

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Za bardzo nie orzumiem o co chodzi. Pierw piszesz o wycinaniu a potem o nakladaniu tekstury. Napisz tez co za soft uzywasz, chociaz mozna sie domyslac ze chodzi o Maxa.

Napisano

Soft podałem w pierwszym poście. Chodzi mi o stworzenie obiektu, który będzie się składał z równo rozłożonych płaskich powierzchni w kształcie koła oddalonych od siebie o jakąś tam odległość. Następnie chcę na ten obiekt nałożyć bitmapę tak, żeby była "podzielona" na te wszystkie koła - tzn. każde koło będzie miało inny fragment nałożonej tekstury. Inaczej - duży telewizor LCD (skala makro), gdzie między poszczególnymi pikselami są duże odległości.

Napisano

A musisz koniecznie modelować te kółka. Jak nie, to jako opacity daj maskę, jako maskę bitmape (kółeczko), później przez tiling możesz ustawić jak dużo ma być kropek, w mapkę diffiuse swój obrazek. Tak na szybko zrobine

 

mat.jpg

  • Confused 1
Napisano

Dzięki za wskazówki. Niestety muszę modelować kółka - chcę użyć Glow po renderingu. No i tutaj pytanie - efekt końcowy wygląda tak, że poświata pojawia się tylko wokół niektórych kółek (matryca 100x100 kółek o średnicy 5 - odległość między dwoma: 100) - da się to jakoś przeskoczyć (albo może jest jakiś inny sposób na uzyskanie takiego efektu)?

Napisano

Wciąż możesz użyć maski do wycięcia kółek na obiekcie, potem zrób sobie jeszcze maskę tylko na te kółka, na które chcesz później nakładać efekt.

Napisano

Tylko że chcę nałożyć ten efekt na wszystkie elementy - jednak po renderingu Glow pojawia się tylko wokół kilku kółek - kwestia rozdzielczości czy czegoś innego?

Napisano (edytowane)

Pierwszy obejmuje cały obiekt, drugi w przybliżeniu (i tak nie wszystkie elementy są uchwycone).

232952265b20.jpg

20e34e809f36.jpg

Edytowane przez Ket
Napisano

Niepotrzebnie robisz geometrię. Nie używaj max-owego glow'a.

Zrób tak jak pokazał ~Kubajaniak - na masce. Glow dorzuć w postprodukcji, również używając maski.

Odchodząc trochę od tematu, jeśli chcesz zrobić tylko tyle co pokazałeś, zrobiłbym to w AE na przykład, bez użycia max'a.

  • Confused 1
Napisano

Źle napisałem - używam Glow w postprodukcji. No i wcześniej miałem źle ustawione opcje - efekt dotyczył tylko krawędzi, przez co w środku obiektu nie było nic. W każdym razie już wiem co i jak. Dzięki wielkie za pomoc.

 

Chcę jeszcze dodać parę obiektów i zrobić z tego animację, więc chyba AE odpada.

Napisano
Chcę jeszcze dodać parę obiektów i zrobić z tego animację, więc chyba AE odpada.

 

no a do czego niby jest AE jak nie do postprodukcji animacji? O,o

Napisano (edytowane)

Jeszcze jedno pytanie odnośnie efektu Glow w postprodukcji - Jeżeli zrobię kółka na masce i za płaszczyzną znajduje się jakiś obiekt, to cały efekt się psuje - tzn efekt Glow obejmuje również ten obiekt za - jest na to jakiś sposób?

 

Edit 1: załączam jeszcze obrazki

Edit 2: Już poradziłem sobie:P Może komuś się przyda: zrenderowałem obiekty osobno (matrycę bez tła) no i złożyłem w AE, który faktycznie się przydaje do postprodukcji;-)

Edytowane przez Ket



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności