Ket Napisano 18 Grudzień 2010 Napisano 18 Grudzień 2010 Mam mały problem z stworzeniem powierzchni (matrycy) składającej się z paru tysięcy płaszczyzn w postaci kółek. Próbowałem z powierzchni wycinać kółka za pomocą tub, ale po wycięciu kilkuset wyskakuje "unhandled exception" (3ds max 2010 32 bit; 4GB; Dual Core 1,7GHz). Będę wdzięczny za każdą pomoc (chodzi mi o nałożenie bitmapy na całą matrycę kółek - mniej więcej tak, żeby jedno kółko przedstawiało jeden pixel)
mirach Napisano 18 Grudzień 2010 Napisano 18 Grudzień 2010 Za bardzo nie orzumiem o co chodzi. Pierw piszesz o wycinaniu a potem o nakladaniu tekstury. Napisz tez co za soft uzywasz, chociaz mozna sie domyslac ze chodzi o Maxa.
Ket Napisano 18 Grudzień 2010 Autor Napisano 18 Grudzień 2010 Soft podałem w pierwszym poście. Chodzi mi o stworzenie obiektu, który będzie się składał z równo rozłożonych płaskich powierzchni w kształcie koła oddalonych od siebie o jakąś tam odległość. Następnie chcę na ten obiekt nałożyć bitmapę tak, żeby była "podzielona" na te wszystkie koła - tzn. każde koło będzie miało inny fragment nałożonej tekstury. Inaczej - duży telewizor LCD (skala makro), gdzie między poszczególnymi pikselami są duże odległości.
mirach Napisano 18 Grudzień 2010 Napisano 18 Grudzień 2010 slepy jestem, rzeczywiscie nie zauwazylem ze podales soft. Ja bym to zrobil tak: zrobic jeden plaski kawalek, dziure w srodku, najlepiej tak: http://max3d.pl/forum/showpost.php?p=988859&postcount=7 Potem wystarczy za pomocna Arraya skopiowac ten kawalek tyle razy ile trzeba, zattachowach, zveldowac vertexy i bedzie ladna i czysta siatka. Potem tylko dobrze przypasowac bitmape za pomoca UVmap i to chyba tyle. 1
Kubajaniak Napisano 18 Grudzień 2010 Napisano 18 Grudzień 2010 A musisz koniecznie modelować te kółka. Jak nie, to jako opacity daj maskę, jako maskę bitmape (kółeczko), później przez tiling możesz ustawić jak dużo ma być kropek, w mapkę diffiuse swój obrazek. Tak na szybko zrobine 1
Ket Napisano 18 Grudzień 2010 Autor Napisano 18 Grudzień 2010 Dzięki za wskazówki. Niestety muszę modelować kółka - chcę użyć Glow po renderingu. No i tutaj pytanie - efekt końcowy wygląda tak, że poświata pojawia się tylko wokół niektórych kółek (matryca 100x100 kółek o średnicy 5 - odległość między dwoma: 100) - da się to jakoś przeskoczyć (albo może jest jakiś inny sposób na uzyskanie takiego efektu)?
freqfreq Napisano 19 Grudzień 2010 Napisano 19 Grudzień 2010 Wciąż możesz użyć maski do wycięcia kółek na obiekcie, potem zrób sobie jeszcze maskę tylko na te kółka, na które chcesz później nakładać efekt.
Ket Napisano 19 Grudzień 2010 Autor Napisano 19 Grudzień 2010 Tylko że chcę nałożyć ten efekt na wszystkie elementy - jednak po renderingu Glow pojawia się tylko wokół kilku kółek - kwestia rozdzielczości czy czegoś innego?
freqfreq Napisano 19 Grudzień 2010 Napisano 19 Grudzień 2010 Musisz pokazać jakiś render, nie da się tak zgadywać.
Ket Napisano 19 Grudzień 2010 Autor Napisano 19 Grudzień 2010 (edytowane) Pierwszy obejmuje cały obiekt, drugi w przybliżeniu (i tak nie wszystkie elementy są uchwycone). Edytowane 19 Grudzień 2010 przez Ket
freqfreq Napisano 19 Grudzień 2010 Napisano 19 Grudzień 2010 Pokaż zrzut sceny z viewportu Czy ty aby nie używasz max-owego lens effects?
Ket Napisano 19 Grudzień 2010 Autor Napisano 19 Grudzień 2010 Używam - Glow. Poniżej zrzut, ale niewiele widać...
freqfreq Napisano 19 Grudzień 2010 Napisano 19 Grudzień 2010 Niepotrzebnie robisz geometrię. Nie używaj max-owego glow'a. Zrób tak jak pokazał ~Kubajaniak - na masce. Glow dorzuć w postprodukcji, również używając maski. Odchodząc trochę od tematu, jeśli chcesz zrobić tylko tyle co pokazałeś, zrobiłbym to w AE na przykład, bez użycia max'a. 1
Ket Napisano 19 Grudzień 2010 Autor Napisano 19 Grudzień 2010 Źle napisałem - używam Glow w postprodukcji. No i wcześniej miałem źle ustawione opcje - efekt dotyczył tylko krawędzi, przez co w środku obiektu nie było nic. W każdym razie już wiem co i jak. Dzięki wielkie za pomoc. Chcę jeszcze dodać parę obiektów i zrobić z tego animację, więc chyba AE odpada.
mirach Napisano 19 Grudzień 2010 Napisano 19 Grudzień 2010 Chcę jeszcze dodać parę obiektów i zrobić z tego animację, więc chyba AE odpada. no a do czego niby jest AE jak nie do postprodukcji animacji? O,o
Ket Napisano 20 Grudzień 2010 Autor Napisano 20 Grudzień 2010 (edytowane) Jeszcze jedno pytanie odnośnie efektu Glow w postprodukcji - Jeżeli zrobię kółka na masce i za płaszczyzną znajduje się jakiś obiekt, to cały efekt się psuje - tzn efekt Glow obejmuje również ten obiekt za - jest na to jakiś sposób? Edit 1: załączam jeszcze obrazki Edit 2: Już poradziłem sobie:P Może komuś się przyda: zrenderowałem obiekty osobno (matrycę bez tła) no i złożyłem w AE, który faktycznie się przydaje do postprodukcji;-) Edytowane 21 Grudzień 2010 przez Ket
Rekomendowane odpowiedzi