Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Chciałbym przedstawic Wam swój pierwszy samochód wymodelowany w 3dsmax 9 i wyrenderowany w Mentalrayu. Opierałem się na tutorialu który znalazłem w sieci.

 

Dostałem już feedback od pewnego grafika, który powiedział, że główną sprawą która jest do poprawy to światło (i oczywiście nie używanie blura z fotoszopa do DOFa).

 

Nie mam zamiaru już wracac do tego projektu, ale przydałyby się rady na przyszłość. Co jest źle, co jest nie tak.

 

Mam do prośbę do Was, do osób które znają się na tym. Wytłumaczcie mi zasadę działania światła i jego wpływu na przedmioty, i jak ustawić studio, w ogóle jak to studio zrobić. Będę bardzo wdzięczny.

 

Pozdrawiam wszystkich serdecznie :).

 

Damian Cieślicki.

 

mustangrendercopy.jpg

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

ahhaha , sorry lekki uśmiech na twarzy mi sie pojawił jak zobaczyłem to

wiadomo początki zawsze trudne itp. ale szybki look na foto i potem na model i korekcja krok po kroku szkoda że nie zrobiłeś bardziej zbliżonej wersji do oryginału

Napisano

Model za bardzo mustanga nie przypomina niestety.

Co do swiatla, to chyba sam widzisz ze wiekszosc samochodu jest czarna plamą. Jesli chcesz sie nauczyc pozadnie oswietlac obiekty/samochody to poszukaj sobie po sieci (jest tego troche) artykolow i tutoriali dla fotografow o oswietleniu - na tym najlepiej sie wzorowac ustawiajac wlasne studio.

Napisano

Sajrus :) ja to rozumiem, bo wiem jak wiele temu modelowi brakuje do oryginału... Reflektory, grill, próg, itd.

 

Wystawiłem go tutaj, ponieważ chodzi mi o rady na temat właśnie światła, czy model nie jest jakoś wybitnie pokrzywiony etc.

 

Mirach - dzięki za radę na temat światła, poszukam w necie takich artykułów.

 

Co do renderowania i materiałów: vray czy mental jeśli chodzi o samochody?

Napisano
Hm, sam model, pomijając błędy, nie jest skończony nawet w 60 %. Ot, główne elementy są, ale detalu praktycznie zero.

Berger mierzenie innych własną miarą... :)

Napisano

o...mustang, rzadko go spotykamy ostatnio na tym forum -.-

 

widac ze bardziej jest mustangiem niz nim nie jest, ale model jest bardzo obły, bez detalu, "byle do renderu" ktory tez nie wyszedl

 

narzuc na wszystko szary/jasno-zielony/blekitny standardowy material, zwieksz glossa i zobaczysz jaki jest pomietolony.

 

Jak zrobisz naprawde konkretnie ten model, to i bez renderu bedzie swietnie sie prezentowac

 

Jesli chcesz rady, to pokaz siatke modelu bez MS, do tego screeny z viewportu modelu z MS-em, bo napewno masz mase bledów w topologii

 

 

EDIT:

i prosze, nie zawracaj sobie glowy jakimis górnolotnymi tekstami na renderze, kiedy tyle elementow wymaga poprawy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności