Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam

mam pytanie który parametr odpowiedzialny jest za rozmycie na dalszym planie bo z tego co pamiętam to w grach było to AF(Filtrowanie Anizotropowe jakoś tak) a w maxie a dokładniej Mental Ray ?

[ATTACH]76498[/ATTACH]

Przyklad kostki brukowej (Mental Ray)

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wchodzisz w texture w edytorze materialow i tam obok ustawienia tilingu i offsetu masz blur (albo smooth nie pamietam ale na 90% blur)

Napisano

quadyszowi chyba nie chodzilo o blurowanie, tylko o wylaczenie blura. Max bazowo kazdej teksturze daje blur na 1.0, zmiejszenie tego na 0,1 zwykle bardzo pomaga w takich problemach.

Napisano
quadyszowi chyba nie chodzilo o blurowanie, tylko o wylaczenie blura. Max bazowo kazdej teksturze daje blur na 1.0, zmiejszenie tego na 0,1 zwykle bardzo pomaga w takich problemach.

 

ve vrayu też? bo ja jak chce uniknac rozmycia w oddali wylaczam filtrowanie tekstur.

Napisano

aha jak zmniejszać blur to i owszem plus summed area i będzie pięknie ;)

Swoją drogą to ciekawe dlaczego w Maksie i w Maya (nie wiem jak w innych) parametr filtrowania/blur tekstur ustawiony jest domyślnie na 1 skoro i tak w większości przypadków od lat graficy zmniejszają tę wartość do 0,1 lub w ogóle ją zerują?

Napisano
Swoją drogą to ciekawe dlaczego w Maksie i w Maya (nie wiem jak w innych) parametr filtrowania/blur tekstur ustawiony jest domyślnie na 1 skoro i tak w większości przypadków od lat graficy zmniejszają tę wartość do 0,1 lub w ogóle ją zerują?

 

z tego co pamietam to sie nie zmienilo od laaat. Pewnie w czasach kiedy uzywales w grafice tekstury 256x256 pixeli to blurowanie pomagalo ukryc niską rozdzielczosc tekstur. Teraz zdecydowanie przeszkadza w wiekszosci przypadkow.

Napisano

good point Mirach to jest prawda co mówisz - tak faktycznie nawet w maya czy maksie kiedyś używało się takich rozdzielczości tekstur i wtedy taki blurek miał zastosowanie ale teraz powinni to zmienić chyba że takie haczyki, smaczki to ma być taka tajemna wiedza grafików ;)

Napisano

hmm poszukam popatrze ja co dam znac bo swieta za pas i dopiero wszedlem na PCta

 

Nom panowie co ja bym bez was zrobil dziekuje

ja szukalem w opcjach mentala :) hehe

[ATTACH]76515[/ATTACH] co prawda textura 700px ale

Edytowane przez RafalPL

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.