Gość RafalPL Napisano 22 Grudzień 2010 Share Napisano 22 Grudzień 2010 Witam mam pytanie który parametr odpowiedzialny jest za rozmycie na dalszym planie bo z tego co pamiętam to w grach było to AF(Filtrowanie Anizotropowe jakoś tak) a w maxie a dokładniej Mental Ray ? [ATTACH]76498[/ATTACH] Przyklad kostki brukowej (Mental Ray) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadysz Napisano 22 Grudzień 2010 Share Napisano 22 Grudzień 2010 wchodzisz w texture w edytorze materialow i tam obok ustawienia tilingu i offsetu masz blur (albo smooth nie pamietam ale na 90% blur) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janek Napisano 22 Grudzień 2010 Share Napisano 22 Grudzień 2010 Nie tam niczego nie bluruj - na początek zmień rodzaj filtrowania w ustawieniach bitmapy w materiał edytorze z domyślnego pyramidal na summed area to jest powiedzmy taki ekwiwalent anizotropowego filtrowania z gier o którym wspomniałeś. http://www.arroway-textures.com/en/products/concrete-1/tips - szczegół na dole tego tipsu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 22 Grudzień 2010 Share Napisano 22 Grudzień 2010 quadyszowi chyba nie chodzilo o blurowanie, tylko o wylaczenie blura. Max bazowo kazdej teksturze daje blur na 1.0, zmiejszenie tego na 0,1 zwykle bardzo pomaga w takich problemach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 22 Grudzień 2010 Share Napisano 22 Grudzień 2010 quadyszowi chyba nie chodzilo o blurowanie, tylko o wylaczenie blura. Max bazowo kazdej teksturze daje blur na 1.0, zmiejszenie tego na 0,1 zwykle bardzo pomaga w takich problemach. ve vrayu też? bo ja jak chce uniknac rozmycia w oddali wylaczam filtrowanie tekstur. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 22 Grudzień 2010 Share Napisano 22 Grudzień 2010 ve vrayu też? yup . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janek Napisano 22 Grudzień 2010 Share Napisano 22 Grudzień 2010 aha jak zmniejszać blur to i owszem plus summed area i będzie pięknie ;) Swoją drogą to ciekawe dlaczego w Maksie i w Maya (nie wiem jak w innych) parametr filtrowania/blur tekstur ustawiony jest domyślnie na 1 skoro i tak w większości przypadków od lat graficy zmniejszają tę wartość do 0,1 lub w ogóle ją zerują? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 22 Grudzień 2010 Share Napisano 22 Grudzień 2010 Swoją drogą to ciekawe dlaczego w Maksie i w Maya (nie wiem jak w innych) parametr filtrowania/blur tekstur ustawiony jest domyślnie na 1 skoro i tak w większości przypadków od lat graficy zmniejszają tę wartość do 0,1 lub w ogóle ją zerują? z tego co pamietam to sie nie zmienilo od laaat. Pewnie w czasach kiedy uzywales w grafice tekstury 256x256 pixeli to blurowanie pomagalo ukryc niską rozdzielczosc tekstur. Teraz zdecydowanie przeszkadza w wiekszosci przypadkow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janek Napisano 22 Grudzień 2010 Share Napisano 22 Grudzień 2010 good point Mirach to jest prawda co mówisz - tak faktycznie nawet w maya czy maksie kiedyś używało się takich rozdzielczości tekstur i wtedy taki blurek miał zastosowanie ale teraz powinni to zmienić chyba że takie haczyki, smaczki to ma być taka tajemna wiedza grafików ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość RafalPL Napisano 22 Grudzień 2010 Share Napisano 22 Grudzień 2010 (edytowane) hmm poszukam popatrze ja co dam znac bo swieta za pas i dopiero wszedlem na PCta Nom panowie co ja bym bez was zrobil dziekuje ja szukalem w opcjach mentala :) hehe [ATTACH]76515[/ATTACH] co prawda textura 700px ale Edytowane 22 Grudzień 2010 przez RafalPL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się