Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

mam pytanie który parametr odpowiedzialny jest za rozmycie na dalszym planie bo z tego co pamiętam to w grach było to AF(Filtrowanie Anizotropowe jakoś tak) a w maxie a dokładniej Mental Ray ?

[ATTACH]76498[/ATTACH]

Przyklad kostki brukowej (Mental Ray)

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wchodzisz w texture w edytorze materialow i tam obok ustawienia tilingu i offsetu masz blur (albo smooth nie pamietam ale na 90% blur)

Napisano

quadyszowi chyba nie chodzilo o blurowanie, tylko o wylaczenie blura. Max bazowo kazdej teksturze daje blur na 1.0, zmiejszenie tego na 0,1 zwykle bardzo pomaga w takich problemach.

Napisano
quadyszowi chyba nie chodzilo o blurowanie, tylko o wylaczenie blura. Max bazowo kazdej teksturze daje blur na 1.0, zmiejszenie tego na 0,1 zwykle bardzo pomaga w takich problemach.

 

ve vrayu też? bo ja jak chce uniknac rozmycia w oddali wylaczam filtrowanie tekstur.

Napisano

aha jak zmniejszać blur to i owszem plus summed area i będzie pięknie ;)

Swoją drogą to ciekawe dlaczego w Maksie i w Maya (nie wiem jak w innych) parametr filtrowania/blur tekstur ustawiony jest domyślnie na 1 skoro i tak w większości przypadków od lat graficy zmniejszają tę wartość do 0,1 lub w ogóle ją zerują?

Napisano
Swoją drogą to ciekawe dlaczego w Maksie i w Maya (nie wiem jak w innych) parametr filtrowania/blur tekstur ustawiony jest domyślnie na 1 skoro i tak w większości przypadków od lat graficy zmniejszają tę wartość do 0,1 lub w ogóle ją zerują?

 

z tego co pamietam to sie nie zmienilo od laaat. Pewnie w czasach kiedy uzywales w grafice tekstury 256x256 pixeli to blurowanie pomagalo ukryc niską rozdzielczosc tekstur. Teraz zdecydowanie przeszkadza w wiekszosci przypadkow.

Napisano

good point Mirach to jest prawda co mówisz - tak faktycznie nawet w maya czy maksie kiedyś używało się takich rozdzielczości tekstur i wtedy taki blurek miał zastosowanie ale teraz powinni to zmienić chyba że takie haczyki, smaczki to ma być taka tajemna wiedza grafików ;)

Napisano

hmm poszukam popatrze ja co dam znac bo swieta za pas i dopiero wszedlem na PCta

 

Nom panowie co ja bym bez was zrobil dziekuje

ja szukalem w opcjach mentala :) hehe

[ATTACH]76515[/ATTACH] co prawda textura 700px ale

Edytowane przez RafalPL

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności