Napisano 22 Grudzień 201014 l Witam mam pytanie który parametr odpowiedzialny jest za rozmycie na dalszym planie bo z tego co pamiętam to w grach było to AF(Filtrowanie Anizotropowe jakoś tak) a w maxie a dokładniej Mental Ray ? [ATTACH]76498[/ATTACH] Przyklad kostki brukowej (Mental Ray)
Napisano 22 Grudzień 201014 l wchodzisz w texture w edytorze materialow i tam obok ustawienia tilingu i offsetu masz blur (albo smooth nie pamietam ale na 90% blur)
Napisano 22 Grudzień 201014 l Nie tam niczego nie bluruj - na początek zmień rodzaj filtrowania w ustawieniach bitmapy w materiał edytorze z domyślnego pyramidal na summed area to jest powiedzmy taki ekwiwalent anizotropowego filtrowania z gier o którym wspomniałeś. http://www.arroway-textures.com/en/products/concrete-1/tips - szczegół na dole tego tipsu.
Napisano 22 Grudzień 201014 l quadyszowi chyba nie chodzilo o blurowanie, tylko o wylaczenie blura. Max bazowo kazdej teksturze daje blur na 1.0, zmiejszenie tego na 0,1 zwykle bardzo pomaga w takich problemach.
Napisano 22 Grudzień 201014 l quadyszowi chyba nie chodzilo o blurowanie, tylko o wylaczenie blura. Max bazowo kazdej teksturze daje blur na 1.0, zmiejszenie tego na 0,1 zwykle bardzo pomaga w takich problemach. ve vrayu też? bo ja jak chce uniknac rozmycia w oddali wylaczam filtrowanie tekstur.
Napisano 22 Grudzień 201014 l aha jak zmniejszać blur to i owszem plus summed area i będzie pięknie ;) Swoją drogą to ciekawe dlaczego w Maksie i w Maya (nie wiem jak w innych) parametr filtrowania/blur tekstur ustawiony jest domyślnie na 1 skoro i tak w większości przypadków od lat graficy zmniejszają tę wartość do 0,1 lub w ogóle ją zerują?
Napisano 22 Grudzień 201014 l Swoją drogą to ciekawe dlaczego w Maksie i w Maya (nie wiem jak w innych) parametr filtrowania/blur tekstur ustawiony jest domyślnie na 1 skoro i tak w większości przypadków od lat graficy zmniejszają tę wartość do 0,1 lub w ogóle ją zerują? z tego co pamietam to sie nie zmienilo od laaat. Pewnie w czasach kiedy uzywales w grafice tekstury 256x256 pixeli to blurowanie pomagalo ukryc niską rozdzielczosc tekstur. Teraz zdecydowanie przeszkadza w wiekszosci przypadkow.
Napisano 22 Grudzień 201014 l good point Mirach to jest prawda co mówisz - tak faktycznie nawet w maya czy maksie kiedyś używało się takich rozdzielczości tekstur i wtedy taki blurek miał zastosowanie ale teraz powinni to zmienić chyba że takie haczyki, smaczki to ma być taka tajemna wiedza grafików ;)
Napisano 22 Grudzień 201014 l hmm poszukam popatrze ja co dam znac bo swieta za pas i dopiero wszedlem na PCta Nom panowie co ja bym bez was zrobil dziekuje ja szukalem w opcjach mentala :) hehe [ATTACH]76515[/ATTACH] co prawda textura 700px ale Edytowane 22 Grudzień 201014 l przez RafalPL
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto