DamiX Napisano 23 Grudzień 2010 Napisano 23 Grudzień 2010 Witam, Nurtuje mnie pewna kwestia. Mianowicie jak zrobić chociażby takie fałdki/zmarszczenia, takie jak na zgięciu tego materaca ze zdjęcia? Używam 3dsmax. Próbowałem już modelowac ręcznie po Turbosmooth, ale efekty były mierne. Myślałem też, że uda się to zrobić za pomocą modyfikatora cloth, niestety nie udało mi się znaleźć takiego ustawienia, żeby materiał był dopasowany do materaca, a jednocześnie był pofalowany na zgięciach. Co proponujecie, macie jakieś sposoby na to? Z góry dziękuję za podpowiedzi, pozdrawiam :)
kamil.ochel Napisano 23 Grudzień 2010 Napisano 23 Grudzień 2010 mapa displacement, ewentualnie bump z namalowanymi zagięciami
DamiX Napisano 23 Grudzień 2010 Autor Napisano 23 Grudzień 2010 Jest na to inny sposób? Bo nie ogarniam robienia w PSie mapy displacement, tak żeby to wyglądało jak powinno, i było w odpowiednich miejscach..
indian Napisano 23 Grudzień 2010 Napisano 23 Grudzień 2010 Czołem, znaczy się zbytnio na zmarszczkach nie znam, ale ja bym to jednak wymodelował, najpierw baza, czyli podstawowe kształty, na wyższym subvidzie dodał bym ten szew,i następnie zmarszczki narzędziem cut. salut.
Kulki Napisano 23 Grudzień 2010 Napisano 23 Grudzień 2010 A ja to bym panie zagęścił zagęszczaczem tam gdzie pocza i potem FFD.
polka dot Napisano 23 Grudzień 2010 Napisano 23 Grudzień 2010 cześć, poczytaj w helpie o paint deform. przy odpowiednio gęstej siatce można osiągnąć interesujące efekty. normalnie takie rzeczy modeluje się ręcznie ale niestety, wymaga to już pewnego doświadczenia i cierpliwości;) w razie czego, przejrzyj speed modeling, indian wrzucił tam sporo siatek modeli tapicerowanych mebli. pozdrawiam
DamiX Napisano 23 Grudzień 2010 Autor Napisano 23 Grudzień 2010 Wielkie dzięki wszystkim za odpowiedzi :) Jutro będę próbował obadać ten temat, zacznę od metody Indiana, i wiem, że będę musiał być przy tym cierpliwy. A o paint deform też poczytam :). FFD próbowałem, ale się poddałem.. Dzięki raz jeszcze. Jak będę miał problemy, zamieszczę printscreeny/test rendery i mam nadzieję, że tak jak teraz pomożecie :) Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi