Skocz do zawartości

Błędy na obiekcie


tetunio

Rekomendowane odpowiedzi

Modelując felgę (można uznać, że jestem początkującym) napotkałem na dość dziwny problem. Otóż, modelując połówkę jednego z ramion felgi, klikam na mirror, po czym otrzymują pełne ramię. Później array i tutaj dochodzimy do sedna sprawy. Wiadomo, że aby zrobić atach muszę wybrać opcję copy a nie instance. Po zaznaczeniu copy robi mi się z obiektem to co pokazane jest na obrazku nr 1. Przy instance, obrazek 2, wszystko jest ok. Ma ktoś jakiś pomysł ? To samo jest gdy zrobię dla połówki mirror i zrobie weld aby połączyć dwie połówki w jeden obiekt ramię niby wszystko jest ok. Po zapisaniu pliku i ponownym wczytaniu robi mi się to co na obrazku 1.

 

obrazek 1

obrazek1o.jpgobrazek1s.jpg

 

 

obrazek 2

obrazek2sc.jpg

 

 

obrazek2sc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeszcze trochę i sam sobie odpowiem ;) Kopiuję połówkę jako instance i żeby zrobić atach klikam na convert to poly. I jest ok. Tylko wolałbym jednak wyjaśnić przyczynę, skąd taki "błąd" ? Może jakieś przyciąganie punktów mam włączone...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stwórz obok box, zamień go na editable poly i przez atach dołącz do niego cześć felgi, potem usuń boxa, to powinno pozbyć się błędów geometrii. potem zamiast kopiować cześć felgi spróbuj odbić ją modyfikatorem symmetry. potem jeszcze raz symmetry z obróconym gizmo itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stwórz obok box, zamień go na editable poly i przez atach dołącz do niego cześć felgi, potem usuń boxa, to powinno pozbyć się błędów geometrii. potem zamiast kopiować cześć felgi spróbuj odbić ją modyfikatorem symmetry. potem jeszcze raz symmetry z obróconym gizmo itd.

Z boxem próbowałem, jednak modyfikator symmetry rozwiązał sprawę. Dzięki za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak dajesz modyfikator mirror na ten swój kawałek felgi, to później collapsujesz stos przed dodaniem nowego modyfikatora?

 

kolejność jest istotna, po mirrorze zrób collapse, później weld i na koniec array

Rozumiem, że chodzi o collapse vertexów ? Czym tak naprawdę różni się weld od collapse ? Zawsze używałem weld - dla mnie początkującego to poprostu scalenie kilku np. vertexow w jeden. Collpase robi to samo, więc jakie są różnice ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności