Skocz do zawartości

Pomocy!!! Jutro oddanie :(


Nona

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Mam problem z renderowaniem. Otóż chodzi jak dziadek po lodzie. Nie jest to wina sprzętu. Pracuje na systemie 64 bitowym, windows7 proffesional, Max jest też w wersji x64. Pamięć Ram 16GB, procek Intel Core 17-870 S1156, grafika ATI HD5770 1GB, Dysk 64gb SDD SATA + samsung HD 1TB.

 

Pierwszy render sceny był ustawiony na rozdzielczość 4000x2000 a final gather na MEDIUM. Szedl zaledwie 5 godzin. (1 załącznik)

 

Drugi był tej samej rozdzielczości ale na LOW i szedł 12 godzin:/ (2 załącznik)

 

Teraz renderuje scenę która jest mniej skomplikowana, mniejsza rozdzielczość a gather jest na LOW i od 12 godzin ruszyło 30%:(:(:(:( Jestem początkująca i nie wiem jaka może byc przyczyna takiego stanu rzeczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

MOze ram masz zapchany, próbowałaś restartować komputer ? Zmieniałaś jakieś inne ustawiania rendera, typu aa, moze raytrace shadows, moze sampling dla efleksów ?

 

Ram nie jest zapchany. W menedżer zadań pokazuje że aktualnie system wykorzystuje jakieś 3GB. Nic nie zmieniałam z tego co piszesz. Temperatura procka jest 41 stopni. Moze restart by pomógł, bo komp chodzi juz ponad 35 godzin nonstop:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz, bez zobaczenia sceny, parametrow renderu, materialow itp to mozna tylko wrozyc i domyslac sie w sumie. Taka scena na sprzecie o ktorym piszesz powinna smigac, ciezko powiedziec nawet skad sie te 5h wzielo.

 

Zrzut i parametry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się tak czasami zdarzało, że teoretycznie bez powodu kolejny render tej samej sceny stał w miejscu. W moim przypadku pomagało utworzenie nowej pustej sceny i merge wszystkich obiektów z niedziałajacej. Tylko wtedy ustawienia renderu trzeba robić na nowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się tak czasami zdarzało, że teoretycznie bez powodu kolejny render tej samej sceny stał w miejscu. W moim przypadku pomagało utworzenie nowej pustej sceny i merge wszystkich obiektów z niedziałajacej. Tylko wtedy ustawienia renderu trzeba robić na nowo.

 

Utworzenie nowej sceny i merge wszystkich elementów zajełoby mi wieki, a jak pisałam jutro oddanie :(

 

Może chodzi o to, że mam kilka scen w jednym pliku. Nie robię każdej sceny osobno. Chowam je na czas renderu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może chodzi o to, że mam kilka scen w jednym pliku. Nie robię każdej sceny osobno. Chowam je na czas renderu.

 

Hehe, nie znam co prawda poziomu skomplikowania tych ukrytych scen, ale jak dla mnie jest to rzecz, na którą w pierwszej kolejności wypadałoby zwrócić uwagę:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bez przesady. W najgorszym przypadku kilka minut na wszystkie operacje. A jeżeli nie chcesz ustawiać renderu na nowo to można zapisać "preset" i w nowej scenie go załadować. Ale próbuj dalej. :-)

 

Jak robiłam nową scenę i robiłam merge to klikałam w nieskończoność bo wszystkie elementy wyskakiwały mi po kolei mimo że były zgrupowane. Jeżeli ma to potrwać kilka minut to chetnie się dowiem jak to zrobić:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, nie znam co prawda poziomu skomplikowania tych ukrytych scen, ale jak dla mnie jest to rzecz, na którą w pierwszej kolejności wypadałoby zwrócić uwagę:))

 

Mam sceny które wyrenderowałam (1 i 2 załącznik) i tę która się teraz renderuje. Reszta to są praktycznie same ściany bez materiałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm... Można skorzystac z przycisku "All" bo przecież chcesz zaimportować wszystkie obiekty do nowej pustej sceny? :-)

A ja merge uzywam często (jak chyba wszyscy) i zgrupowane obiekty zawsze mam na liście jako grupy. Nie wiem dlaczego u Ciebie to nie działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bez przesady. W najgorszym przypadku kilka minut na wszystkie operacje. A jeżeli nie chcesz ustawiać renderu na nowo to można zapisać "preset" i w nowej scenie go załadować. Ale próbuj dalej. :-)

 

Jak zrobić ten preset i w nowej scenie go załadować, bo merge udało mi się załadować do nowej pustej sceny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz z presetem to trochę za późno. Ale jeżeli nie pamiętasz jak ustawić render zapisz sobie nową scenę, otwórz starą i w niej F10 na samym dole masz listę rozwijaną "Preset". Wybiez "Save preset" i zapisz pod jakąś nazwą. Takie ustawienia możesz potem wczytywac do każdej sceny za pomoca "load..." z tej samej listy rozwijanej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz z presetem to trochę za późno. Ale jeżeli nie pamiętasz jak ustawić render zapisz sobie nową scenę, otwórz starą i w niej F10 na samym dole masz listę rozwijaną "Preset". Wybiez "Save preset" i zapisz pod jakąś nazwą. Takie ustawienia możesz potem wczytywac do każdej sceny za pomoca "load..." z tej samej listy rozwijanej.

 

 

Na laptopie wszytsko się udało. Więc jeszcze nie jest za późno na ten preset. Teraz mogę zrobić to samo na komputerze i renderowac od nowa. Tylko boję się trochę ryzykować z tym renderem czy to na pewno pomoże i pójdzie szybciej? Chociaż od 11 rano ruszył 2%:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż. Jak pisalem zdarzały mi sie podobne sytuacje i w moim przypadku pomagało - ale nie zakładałbym, że to teguła i u Ciebie tez zadziała. Ale chyba nic nie ryzykujesz. Jeżeli w ciągu prawie 12 godzin max wykonał Tobie 2% pracy to miałaś szanse powodzenia tak na "za tydzień"? ;-)

Trzymam kciuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności