Shogun_Warrior Napisano 16 Styczeń 2011 Napisano 16 Styczeń 2011 Witam Jestem tu nowy. Od jednego dnia w sumie zaczolem uczyć sie Mayi. I tutaj mam do was kilka pytań co do mayi, ponieważ wcześniej używałem maxa może ktoś z was się oriętuje jakie tam są przybory. W maxie jak i w mayi zauwazlem extrude ok Potem coś w rodzaju connecta. I tutaj mam do was pierwsze pytanie. Podczas gdy używam już zrobie co trzeba przechodze na edge i, i dalej mi działa to narzędzie jak je wyłaczyć ? robie tych connectow i niemoge wyłączyć. Moje kolejne pytanie będzie dotyczyło, jak poprzez ciągniecia edga tworzyc kolejnego face. W maxie podczas gdy mieliśmy edge i przytrzymaliśmy shift pojawiał sie nowy Face a jak w mayi to wygląda ? Najlepjej by było gdyby ktoś z was poprostu podał sktóry klawiszowe do poszczególnych funkcji, narzędzi. Szukałem w niektórych forumowskich linkach ale już powygasały. A i jeszcze jedno coś w rodzaju Cut-a gdzie mozna znaleść ? Z góry dzięki za odpowiedz ! Pozdrawiam !
Sebazx6r Napisano 16 Styczeń 2011 Napisano 16 Styczeń 2011 q- darzenie wybór czyli strzałka w- przemieszenie e- obrót r- skala spacja - menu takie zobaczysz sobie :) prawy przycisk na obiekcie (zmieniasz object edge face UV vertex) ctr+shift prawy przycisk ctrl prawy shift prawy ( w zależności w jakim trybie będziesz wyskoczą inne typy F1-F5 zmiana z animation suface poligons q -wychodzisz z poszczególnego narzędzia wracasz do wybierania elementów. Jak bedziesz robic obiekt z kilku elementow to pierwsz musish dac w poligonach (mesh->combine a dopier potem merge vertex/edge etc...) Obczaj youtuba warto.
guru Napisano 16 Styczeń 2011 Napisano 16 Styczeń 2011 (edytowane) Ja akurat tez pracowalem sporo w maxie i przesiadlem sie na maya i jest znacznie inna. sa plusy i minusy. Narzedzia akceptujesz zazwyczaj ENTER. Wyciaganie egdeow to zwykly extrude w maya. Ja osobiscie tez tak modelowalem w maxie ale od kiedy jestem w maya workflow modelowania mi sie zmienil i juz tego nie uzywal albo przynajmniej rzadko. Odpowiednik Cut'a to Split Poligon Tool. Wszystkie narzedzia potrzebne do modelowania masz w Mesh i EditMesh. Potestuj kazde z nich. I tak na marginesie to przydatna rzecz to "g". Powtarza ostatnie narzedzie np extruda. EDit: Split Poligon Tool zamiast Slide Edge Tool ale to tez ciekawe narzedzie przesuwajace edge po geometri. Osobiscie polecam. Edytowane 17 Styczeń 2011 przez guru
Shogun_Warrior Napisano 16 Styczeń 2011 Autor Napisano 16 Styczeń 2011 O fajnie dzięki wam. Co jeszcze możecie mi doradzić ? Może jakieś triki podczas modelowania :D ? lub coś. Pytam bo dokładnie programu nie znam. A np. Można w tym drzewku co w momęcie gdy sie przytrzymóje ppm, można tam dodać właśnie extrude i te inne gadżety ?. Czy trzeba koniecznie wchodzić w mesh i edit mesh ?. A i jeszcze jedno dobrze, że sobie przypomniałem insert w mayce jest coś w tym stylu ?. I jeszcze jedno jak wyłączyć siatke ? i w jaki sposób najlepjej robic smoth ? on ma jakieś etapy 1,2,3 coś w maxowskiego MeshSmoth lub turbo smoth wiem że na 2,3 jest w mayi potem w panelu górnym też jest smoth. Ale jeszcze nie rozkminiłem o co chodzi Dzięki
Sebazx6r Napisano 16 Styczeń 2011 Napisano 16 Styczeń 2011 slidedge tool nie tnie wszystkiego co popadnie?
guru Napisano 17 Styczeń 2011 Napisano 17 Styczeń 2011 zrob jakiegos tuta o modelingu podpatrz workflow. Duzo mozna pisac a kazdego wokflow jest inne i kazdy bedize pisal co innego. Podpowiem tylko ze narzedzia z menu mozesz wrzucac na shelfa czyli tworzyc takie przyciski to sie robi jakos shift+ ctrl+ LMC. Do "tego drzewka" tez mozna swoje skrypty podpinac i narzedzia:). Inser to edycja pivotu. To co jest fajne to snaping w maya. Trzymajac V -vertex snap, X to Grid snap i jest jeszcze duzo innych rzeczy. powodzenia
Shogun_Warrior Napisano 17 Styczeń 2011 Autor Napisano 17 Styczeń 2011 nie slidedge nie tnie wszystkiego tylko tam do ktorego edga chcesz i w danym punkcie sobie wybierasz. A ogólnie to mam problem z narzedziem zwanym Insert Edge loop tool. W momęcie gdy zrobie dane linie które chce zrobic przechodze na face np albo vertex zeby cos tam poprawic przechodze na edge i znow zaznacza nie moge go wylaczyc nie wiem w jaki sposob. Strasznie wnerwia :p. Jak to wyłączyć ? bo z tego co widze niektóre wymagają poprostu klikniecia enter i już po sprawie ale to narzędzie niechce tak zrobic. Klikam enter esc i nic.
Sebazx6r Napisano 17 Styczeń 2011 Napisano 17 Styczeń 2011 "Q" wciśnij. Z frustracja dodam ze robienie otworów :D mnie wqr...wia :/.
Shogun_Warrior Napisano 17 Styczeń 2011 Autor Napisano 17 Styczeń 2011 (edytowane) O dzieki Sebazx6z. A ten co do otworów ja będe próbowałw technice maxowskiej. Czyli przykładam cylinder włanczam magnes co vertexow wtedy używam Split Polygon Tool ładnie go objade w około i cacy łacze z resztą siatki robie smoth i ciesie sie jak małe dziecko z lizaka :p. A powiedzcie mi jak usunąć edge wraz z vertexami ?. Bo próbowałem maxkowskiego skrótu ale co ty każdy program rządzi sie własnymi prawami :P. Dodam jeszcze jedno pytanie jak sie kopiuje obiekty i zrobic symetrie ? Edytowane 18 Styczeń 2011 przez Shogun_Warrior
Sebazx6r Napisano 18 Styczeń 2011 Napisano 18 Styczeń 2011 Ja usuwam edge. Potem przechodzę na vertexy zaznaczam wszystkie i delete. Usunie tylko te ca nie mają przynajmniej 3 wspólnych krawędzi. Tylko uważaj bo na plaski powierzchniach pokroju kwadrat usunie Cię te po rogach (bonie maja 3 wspólnych krawędzi:). Jak narazie innego sposobu nie mam.Co do robienia otworów tak wczoraj poprawiałem nakrętkę tylko trochę inaczej zrobiłem Zrobiłem cylinder z tyloma nudami co ma nakryta. Zostawiłem tylko tą powierzchnie która mnie interesuje. Poprzesuwałem w jednej płaszczyźnie, gdyż nakrętkę miałem już pochyloną do półki moto.
guru Napisano 18 Styczeń 2011 Napisano 18 Styczeń 2011 To czego szukasz to EditMEsh>Delete Edge/VErtex tool. Symetrie robisz duplikuja obiekt jakos instancje z ujemna skala. To co jest wazne w Maya to usuwanie Histori. Usuwa wykonane deformacje na obiekcie. Cos jak collapsing stosu w Maxie. Znajdizesz to tu: Edit>Delete by type>history.
Shogun_Warrior Napisano 18 Styczeń 2011 Autor Napisano 18 Styczeń 2011 Okey zapamiętam. Dzięki za pomoc chopy. To ja ide, może coś zrobie jak będą chęci :P. Wrazie czego jeszcze tu wróce i będe dalej z was dojił z wiedzy mayi :P. Pozdrawiam ! IDZIE WIOSNA !
jfk_studio Napisano 18 Styczeń 2011 Napisano 18 Styczeń 2011 O dzieki Sebazx6z. A ten co do otworów ja będe próbowałw technice maxowskiej. Czyli przykładam cylinder włanczam magnes co vertexow wtedy używam Split Polygon Tool ładnie go objade w około i cacy łacze z resztą siatki robie smoth i ciesie sie jak małe dziecko z lizaka :p. A powiedzcie mi jak usunąć edge wraz z vertexami ?. Bo próbowałem maxkowskiego skrótu ale co ty każdy program rządzi sie własnymi prawami :P. Dodam jeszcze jedno pytanie jak sie kopiuje obiekty i zrobic symetrie ? Jest jeszcze jeden bardzo fajny sposób. Chciałem go opisać ale za długo tłumaczyć... Więc zobaczcie sami: Pozdrawiam Kuba
Shogun_Warrior Napisano 19 Styczeń 2011 Autor Napisano 19 Styczeń 2011 ooo mega dobry sposób dzięki !!! przyda sie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się