Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Jestem tu nowy.

 

Od jednego dnia w sumie zaczolem uczyć sie Mayi.

 

I tutaj mam do was kilka pytań co do mayi, ponieważ wcześniej używałem maxa może ktoś z was się oriętuje jakie tam są przybory.

 

W maxie jak i w mayi zauwazlem extrude ok

Potem coś w rodzaju connecta. I tutaj mam do was pierwsze pytanie.

Podczas gdy używam już zrobie co trzeba przechodze na edge i, i dalej mi działa to narzędzie jak je wyłaczyć ? robie tych connectow i niemoge wyłączyć.

 

Moje kolejne pytanie będzie dotyczyło, jak poprzez ciągniecia edga tworzyc kolejnego face. W maxie podczas gdy mieliśmy edge i przytrzymaliśmy shift pojawiał sie nowy Face a jak w mayi to wygląda ?

 

Najlepjej by było gdyby ktoś z was poprostu podał sktóry klawiszowe do poszczególnych funkcji, narzędzi. Szukałem w niektórych forumowskich linkach ale już powygasały.

 

A i jeszcze jedno coś w rodzaju Cut-a gdzie mozna znaleść ?

 

Z góry dzięki za odpowiedz !

 

Pozdrawiam !

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 2,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

q- darzenie wybór czyli strzałka

w- przemieszenie

e- obrót

r- skala

spacja - menu takie zobaczysz sobie :)

prawy przycisk na obiekcie (zmieniasz object edge face UV vertex)

ctr+shift prawy przycisk

ctrl prawy

shift prawy ( w zależności w jakim trybie będziesz wyskoczą inne typy

F1-F5 zmiana z animation suface poligons

 

q -wychodzisz z poszczególnego narzędzia wracasz do wybierania elementów.

 

Jak bedziesz robic obiekt z kilku elementow to pierwsz musish dac w poligonach (mesh->combine a dopier potem merge vertex/edge etc...)

Obczaj youtuba warto.

Napisano

Ja akurat tez pracowalem sporo w maxie i przesiadlem sie na maya i jest znacznie inna. sa plusy i minusy.

 

Narzedzia akceptujesz zazwyczaj ENTER.

Wyciaganie egdeow to zwykly extrude w maya. Ja osobiscie tez tak modelowalem w maxie ale od kiedy jestem w maya workflow modelowania mi sie zmienil i juz tego nie uzywal albo przynajmniej rzadko.

Odpowiednik Cut'a to Split Poligon Tool.

Wszystkie narzedzia potrzebne do modelowania masz w Mesh i EditMesh. Potestuj kazde z nich.

I tak na marginesie to przydatna rzecz to "g". Powtarza ostatnie narzedzie np extruda.

 

EDit: Split Poligon Tool zamiast Slide Edge Tool ale to tez ciekawe narzedzie przesuwajace edge po geometri. Osobiscie polecam.

Edytowane przez guru

Napisano
  • Autor

O fajnie dzięki wam.

 

Co jeszcze możecie mi doradzić ?

Może jakieś triki podczas modelowania :D ? lub coś. Pytam bo dokładnie programu nie znam. A np. Można w tym drzewku co w momęcie gdy sie przytrzymóje ppm, można tam dodać właśnie extrude i te inne gadżety ?. Czy trzeba koniecznie wchodzić w mesh i edit mesh ?.

 

A i jeszcze jedno dobrze, że sobie przypomniałem insert w mayce jest coś w tym stylu ?.

I jeszcze jedno jak wyłączyć siatke ? i w jaki sposób najlepjej robic smoth ? on ma jakieś etapy 1,2,3 coś w maxowskiego MeshSmoth lub turbo smoth wiem że na 2,3 jest w mayi potem w panelu górnym też jest smoth. Ale jeszcze nie rozkminiłem o co chodzi

 

Dzięki

Napisano

zrob jakiegos tuta o modelingu podpatrz workflow. Duzo mozna pisac a kazdego wokflow jest inne i kazdy bedize pisal co innego.

Podpowiem tylko ze narzedzia z menu mozesz wrzucac na shelfa czyli tworzyc takie przyciski to sie robi jakos shift+ ctrl+ LMC. Do "tego drzewka" tez mozna swoje skrypty podpinac i narzedzia:).

Inser to edycja pivotu.

To co jest fajne to snaping w maya. Trzymajac V -vertex snap, X to Grid snap i jest jeszcze duzo innych rzeczy.

powodzenia

Napisano
  • Autor

nie slidedge nie tnie wszystkiego tylko tam do ktorego edga chcesz i w danym punkcie sobie wybierasz. A ogólnie to mam problem z narzedziem zwanym Insert Edge loop tool.

 

W momęcie gdy zrobie dane linie które chce zrobic przechodze na face np albo vertex zeby cos tam poprawic przechodze na edge i znow zaznacza nie moge go wylaczyc nie wiem w jaki sposob. Strasznie wnerwia :p. Jak to wyłączyć ? bo z tego co widze niektóre wymagają poprostu klikniecia enter i już po sprawie ale to narzędzie niechce tak zrobic. Klikam enter esc i nic.

Napisano
  • Autor

O dzieki Sebazx6z. A ten co do otworów ja będe próbowałw technice maxowskiej. Czyli przykładam cylinder włanczam magnes co vertexow wtedy używam Split Polygon Tool ładnie go objade w około i cacy łacze z resztą siatki robie smoth i ciesie sie jak małe dziecko z lizaka :p. A powiedzcie mi jak usunąć edge wraz z vertexami ?. Bo próbowałem maxkowskiego skrótu ale co ty każdy program rządzi sie własnymi prawami :P. Dodam jeszcze jedno pytanie jak sie kopiuje obiekty i zrobic symetrie ?

Edytowane przez Shogun_Warrior

Napisano

Ja usuwam edge. Potem przechodzę na vertexy zaznaczam wszystkie i delete. Usunie tylko te ca nie mają przynajmniej 3 wspólnych krawędzi.

Tylko uważaj bo na plaski powierzchniach pokroju kwadrat usunie Cię te po rogach (bonie maja 3 wspólnych krawędzi:). Jak narazie innego sposobu nie mam.Co do robienia otworów tak wczoraj poprawiałem nakrętkę tylko trochę inaczej zrobiłem Zrobiłem cylinder z tyloma nudami co ma nakryta. Zostawiłem tylko tą powierzchnie która mnie interesuje. Poprzesuwałem w jednej płaszczyźnie, gdyż nakrętkę miałem już pochyloną do półki moto.

Napisano

To czego szukasz to EditMEsh>Delete Edge/VErtex tool.

 

Symetrie robisz duplikuja obiekt jakos instancje z ujemna skala.

 

To co jest wazne w Maya to usuwanie Histori. Usuwa wykonane deformacje na obiekcie. Cos jak collapsing stosu w Maxie. Znajdizesz to tu: Edit>Delete by type>history.

Napisano
  • Autor

Okey zapamiętam. Dzięki za pomoc chopy. To ja ide, może coś zrobie jak będą chęci :P. Wrazie czego jeszcze tu wróce i będe dalej z was dojił z wiedzy mayi :P.

 

Pozdrawiam ! IDZIE WIOSNA !

Napisano
O dzieki Sebazx6z. A ten co do otworów ja będe próbowałw technice maxowskiej. Czyli przykładam cylinder włanczam magnes co vertexow wtedy używam Split Polygon Tool ładnie go objade w około i cacy łacze z resztą siatki robie smoth i ciesie sie jak małe dziecko z lizaka :p. A powiedzcie mi jak usunąć edge wraz z vertexami ?. Bo próbowałem maxkowskiego skrótu ale co ty każdy program rządzi sie własnymi prawami :P. Dodam jeszcze jedno pytanie jak sie kopiuje obiekty i zrobic symetrie ?

 

 

Jest jeszcze jeden bardzo fajny sposób.

Chciałem go opisać ale za długo tłumaczyć...

Więc zobaczcie sami:

 

 

Pozdrawiam

Kuba

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności