Skocz do zawartości

Materiał-przeźroczyste tło, nieprzeźroczysty ornament

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Zdezoriętowana
Napisano

Witam.

Potrzebuję uzyskać taki efekt:

na kształt chcę nałożyć materiał, który składa się ze wzoru na przeźroczystym tle. Coś na kształt haftu na tiulu. Wykonałam bitmapę (w Photoshopie) i zapisałam jako plik TIFF. Po standardowym naniesieniu na kształt półprzeźroczyste tło z photoshopa generuje się jako nieprzeźroczyste. W grę nie wchodzi żadne opacity itp ponieważ ornament (haft) ma być zupełnie nieprzeźroczysty. Bardzo proszę o pomoc. I bardzo proszę o dokładny opis wykonywanych czynności, bo jestem zdecydowanie początkująca :)

• Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Chyba jednak musisz to do "opacity" załadować. Ale działa to tak, że to co masz na bitmapie w kolorze czarnym będzie 100% przeźroczyste białe 0% -czyli haft zrób kolorem białym a tło lekko szare (musisz poeksperymentować ile % czarnego żeby uzyskać efekt tiulu). No i elementy nieprzeźroczyste będą miały kolor taki jaki masz ustawiony w difuse materiału.

Gość Zdezoriętowana
Napisano

Zrobiłam tak jak zostało mi to opisane. Haft nieprzeźroczysty, tkanina przeźroczysta. Pięknie! Tylko haft potrzebuję czarny, nie biały. Jak temu zaradzić?

Napisano

Hmmm

Ja mam podobny problem.Z tym ze ja chce wrzucić logo nieprzezroczyste na szkło w pełni transparentne.Tez mialem ten problem ale wlasnie udało mi sie go rozgryźć.Jest tak jak mówił Dynamico.Wrzucasz to w opcity ale majstrujesz przy mapie tam wchodzisz w Output i bierzesz np invert czy w ogóle majstrujesz tam kolorami. u mnie zadzialalo

Napisano

Musisz w takim razie przygotować jeszcze bitmapę dla "diffuse". Identyczna jak dla opacity ale elementy haftu powinny mieć kolor taki jaki potrzebujesz czyli czarny, tło białe bo taką chyba masz firankę. Mapy diffuse i opacity się nałożą i wszystko powinno być OK.

Gość Zdezoriętowana
Napisano