Gość Rohamos Napisano 18 Styczeń 2011 Napisano 18 Styczeń 2011 Witam, korzystam z Vray 1.50 SP4. Mam pewien problem - otóż podczas renderowania konkretnej sceny, niezależnie od rozdzielczosci proces ten zatrzymuje sie na samym poczatku (presampling displacement). Czekam jedna godzine, druga, trzecia... i nic. Nawet dla malych rozdzielczosci. Dodam, ze mam taki problem w jednej konkretnej scenie, dla innych plikow problem nie wystepuje, to samo na innym komputerze, wiec to nie wina oprogramowania... Pozdrawiam,
Quadysz Napisano 18 Styczeń 2011 Napisano 18 Styczeń 2011 zobacz czy w ustawieniach rendera w zakladce settings masz 'memory management' (chyba cos takiego) ustawiony na 'dynamic', zobacz tez ile masz przydzielone pamieci ponizej tego ustawienia, oraz sprobuj uproscic ustawienia displacementa dla testu, jezeli pojdzie na prostszym ustawieniu to znaczy ze komp nie daje rady i trzeba kombinowac z ustawieniami dalej. Ale zacznij od tego co napisalem, jak nie podziala to bedziemy kombinowac dalej
stormwind Napisano 18 Styczeń 2011 Napisano 18 Styczeń 2011 jakiego rodzaju displacementu używasz? poprzez materiał czy VRayDisplacementMod? Displacement sam ustawia się jako dynamiczny. Pokaz ustawienia displace.
Quadysz Napisano 18 Styczeń 2011 Napisano 18 Styczeń 2011 jakiego rodzaju displacementu używasz? poprzez materiał czy VRayDisplacementMod? Displacement sam ustawia się jako dynamiczny. Pokaz ustawienia displace. chyba sobie zartujesz z tym ze sie sam ustawia :)
stormwind Napisano 21 Styczeń 2011 Napisano 21 Styczeń 2011 chyba sobie zartujesz z tym ze sie sam ustawia :) Default geometry - internally V-Ray maintains four raycasting engines. All of them are built around the idea of a BSP tree, but have different uses. The engines can be grouped into raycasters for non-motion blurred and for motion blurred geometry, as well as for static and dynamic geometry. This parameter determines the type of geometry for standard 3ds Max mesh objects. Note that some objects (displacement-mapped objects, VRayProxy and VRayFur objects, for example) always generate dynamic geometry, regardless of this setting. źródło: http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/render_params_system.htm
Quadysz Napisano 21 Styczeń 2011 Napisano 21 Styczeń 2011 to wytlumacz taki fenomen kiedy scena z displacementem przy ustawieniu default sie wywala a na dynamic nie :) oczywiscie skladniowo miales racje, ale kluczem w tym co przytoczyles jest to, ze tylko one generuja dynamic geometry a inne obiekty nie, przy ustawieniu - default geometry...
stormwind Napisano 21 Styczeń 2011 Napisano 21 Styczeń 2011 Quadysz, przykro mi, ale nie rozumiem ostatniego zdania. może wina nie jest po stronie displacementu tylko obiektu , który ma z nim kontakt. Przyczyn może być wiele.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się