rozo123 Napisano 18 Styczeń 2011 Napisano 18 Styczeń 2011 Pojawił się pewnien problem. Mam już gotową postać. Teraz tylko pozostalo mi nią zanimować. głowa jest osobnym obiektem i cała reszta ciała jest osobnym obiekatem (łącznie postać składa się z 2-óch obiektów) Bones dopasowałem idealnie i teraz powsta problem. Dodaje Skin do odpowiednich bones'ów. I gdy np. chcę żeby tylko sama ręka się zgięła, zgina się też reszta ciała. co zrobić aby zginała się sama ręka ? jeśli trzeba z niej zrobic osobny obiekt, to co pozniej zrobic gdy chcce zeby brzuch się zgiął, a ręka była przyczepiona (przyczepiona do barku). Prosze o pomoc ! :)
mihpolak Napisano 18 Styczeń 2011 Napisano 18 Styczeń 2011 nie wiem co dokładnie masz na myśli przez "Dodaje Skin do odpowiednich bones'ów". Do tego modyfikatora skin dajesz wszystkie kości składające się na postać, potem dopasowujesz envelopy, potem ustwiasz wieght vertexów, na koniec dodajesz skin morph, który rozwiąze problemy w miejscach sprawiających największe problemy. Poza tym połącz postać w jedno, prędzej czy później i tak to zrobisz. Możesz też na początek poćwiczyć na biped.
rozo123 Napisano 19 Styczeń 2011 Autor Napisano 19 Styczeń 2011 Ok. mam już ustawione bones. Tylko teraz mam problem z tym Envelopes. Znalazłem kilka tutoriali, ale nie ogarniam zupełnie. bardzo prosilbym o pomoc. nie wiem tez gdzie ten Vertex i jak sie je ustawia.
rozo123 Napisano 19 Styczeń 2011 Autor Napisano 19 Styczeń 2011 znalazłem dobry tutorial po polsku: http://codebastards.cba.pl/viewtopic.php?f=55&t=85 Tutaj jest wszystko. zrobilem tak jak on kazał. tylko mam nadal problem. Ponieważ nie wiem jak zaznaczyć którym obszarem ma władać dana kość. : / Nie mogę poprostu na niego kliknąć, bo się po prostu nie da. proszę o pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się