det Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 Witam,mam wymodelowana scene exterior i moj problem polega na tym: wrzucam v ray sun,max pyta mnie czy zmienic ev na vray`owski sky klikam tak.Ustawiam psychical Camera,manipuluje słoncem i w view porcie widze jak zmnienia sie kolor światła.Nastepnie biore render i wszystko by było fajnie gdyby niebo nie było albo białe albo czarne.Przejrzałem chyba wszystkie tutoriale w necie ale nic nie ma o ustawieniach ani kamery ani słonca:/ Probowałem tez wrzucic Vraysky do material editora i jedyne do czego doszedlem to ze trzeba zmiejszyc siłe słonca na 0,008 i wtedy dopiero cos widac.Nie rozumiem co jest zle i co ja zle robie,siedziałem 2 dni nad tym i nic.Jezeli ktos by mi pomógł to byłbym bardzo wdzieczny,tylko tak krok po kroku co i jak pokoleji sie robi i jakie musza byc ustaiwenia słonca i kamery zeby było widac niebo.Zazwyczaj nie pisze postów bo chce najpierw sam znalezc rozwiazanie ale czuje ze bez pomocy tutaj nic nie zrobie.Bardzo dziekuje i proszę o pomoc.Pozdrawiam! aha,affec background tez odznaczalem i w color mapping testowalem inne ustawienia niz linear ale to tez nic nie daje.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arturprx2 Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_vraysun_sky.htm http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_vrayphysicalcamera.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
det Posted January 20, 2011 Author Share Posted January 20, 2011 niestety bylem na tych stronach i wciaz nie działa:( Link to comment Share on other sites More sharing options...
det Posted January 20, 2011 Author Share Posted January 20, 2011 Co mnie dziwi jeszcze to to ze mam wlaczone ligh cache i w momencie kiedy przelicza to niebo jest i jest niebieskie ale szyby ktore powinny odbijac otoczenie sa białe ale odbijaja pojedyncze elementy takie jak trawa czy pomnik ktore sa naprzeciwko.Nic juz nie rozumiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
arturprx2 Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 Masz 3 sloty do enviromentu pod F10. Pierwszy jest od oświetlania a dwa kolejne odpowiednio do odbić i przezroczystości. Jeżeli mówisz że szyby są białe to znaczy że za mocno na nie wpływa któryś z tych slotów. Chyba jasno napisałem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
det Posted January 20, 2011 Author Share Posted January 20, 2011 i w te trzy wrzucic vray sky czy tylko pod pierwszy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
arturprx2 Posted January 20, 2011 Share Posted January 20, 2011 Nie ma złotej metody. Do wszystkiego dojdziesz po dziesiątkach testów. Mogę się jedynie domyślać... telepatycznie ;] Zrób sobie dwa skaye. Jeden pójdzie do skaylajta (pierwszy). A drugiego podepnij do reflec/refract. Po co dwa? A po to żeby mieć oddzielną kontrolę nad świeceniem i Twoimi białymi szybami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
det Posted January 20, 2011 Author Share Posted January 20, 2011 Kurcze pół dnia walczylem i dalej nic:/ Jesli widac niebo to wtedy budynek jest jakis ciemny:/ Mogłbym prosic o screeny z ustawieniami słonca,parametrów kamery,renderingu i ev? bo probowałem na miliard roznych sposobów ustawiac i albo tu zle z niebem albo z budynkiem ehhh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now