ca mel Napisano 20 Styczeń 2011 Napisano 20 Styczeń 2011 Hej. Mam takie małe zapytanie co do możliwości edycji zapisanej mapy Filnar Gather. Zazwyczaj nie używam FG bo to wg mnie samo zło, wstawiam zamiast tego dziesiątki spotów ustawianych pod rożnymi kątami doświetlającymi przypadkowo z różnych kierunków różne rzeczy. Jednak tym razem nie mam na to czasu i chciałbym jednak użyć mentalowego FG w animacji. Zakeszowałem jedną klatkę dzięki czemu render nie miga i animacja liczy się szybciej. Jednak cache liczony jest z określonego widoku kamery, a że kamera będzie ruszać się dość zawile, to niektóre miejsca pozostają niedoświetlone przez FG. I teraz pojawia się pytanie - w jaki sposób zmieszać kilka map FG ze sobą? Doświetlić przez FG kilka widoków kamery jednocześnie? Próbowałem obejść problem robiąc kilka plików z mapami i wstawiać je jako zakeszowane secondary bounces, ale mapy dodają się wtedy zamiast mieszać, co oczywiście powoduje masakryczne prześwietlenia. Jest do takiego FG jakiś edytor albo jakiś sposób na mieszanie ze sobą np 3-5 map? Np taki 3d max łączy kilka map z różnych klatek automatycznie, a jak to jest w mai? Ktoś wie ? Wiem że można przeliczyć animację 5 razy dla różnych map i zmieszać wynik w postprodukcji, ale to rozwiązanie odpada. Dzięki z góry za wszelkie pomysły i sugestie. Pozdrawiam.
ca mel Napisano 20 Styczeń 2011 Autor Napisano 20 Styczeń 2011 (edytowane) No dobra, nie było pytania, już sobie poradziłem. Okazuje się że maya raz robi dobrze pliki z mapami a raz nie robi ich w ogóle i z stad problemy z freezem. Swoją drogą ciekaw jestem jak można połączyć kilka map w jedną jakoś ręcznie. O ile w ogóle się da ;] Edytowane 20 Styczeń 2011 przez ca mel
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się