Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej.

Mam takie małe zapytanie co do możliwości edycji zapisanej mapy Filnar Gather.

Zazwyczaj nie używam FG bo to wg mnie samo zło, wstawiam zamiast tego dziesiątki spotów ustawianych pod rożnymi kątami

doświetlającymi przypadkowo z różnych kierunków różne rzeczy.

Jednak tym razem nie mam na to czasu i chciałbym jednak użyć

mentalowego FG w animacji.

Zakeszowałem jedną klatkę dzięki czemu render nie miga i animacja liczy się szybciej. Jednak cache liczony jest z określonego widoku kamery,

a że kamera będzie ruszać się dość zawile, to niektóre miejsca pozostają niedoświetlone przez FG.

 

I teraz pojawia się pytanie - w jaki sposób zmieszać kilka map FG ze sobą?

Doświetlić przez FG kilka widoków kamery jednocześnie?

Próbowałem obejść problem robiąc kilka plików z mapami i wstawiać je jako

zakeszowane secondary bounces, ale mapy dodają się wtedy zamiast mieszać, co oczywiście powoduje masakryczne prześwietlenia.

Jest do takiego FG jakiś edytor albo jakiś sposób na mieszanie ze sobą np 3-5 map?

Np taki 3d max łączy kilka map z różnych klatek automatycznie,

a jak to jest w mai? Ktoś wie ?

Wiem że można przeliczyć animację 5 razy dla różnych map i zmieszać wynik w postprodukcji, ale to rozwiązanie odpada.

 

Dzięki z góry za wszelkie pomysły i sugestie.

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 604
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

No dobra, nie było pytania, już sobie poradziłem.

Okazuje się że maya raz robi dobrze pliki z mapami a raz nie robi ich w ogóle i z stad problemy z freezem.

 

Swoją drogą ciekaw jestem jak można połączyć kilka map w jedną jakoś ręcznie.

O ile w ogóle się da ;]

Edytowane przez ca mel

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności