Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

problem wygląda następująco. Kiedy przesunę za pomocą ŚPM scenę i kliknę zaraz potem zaznaczeniem jakiś obiekt, to scena odskakuje (przesuwa się trochę) Kiedy zaznaczę inny obiekt, i znowu inny, tak sobie poklikam po obiektach, to już viewPort nie odskakuje, do czasu... kiedy znowu przesunę scenę, i kliknę jakiś model, scena jednokrotnie odskoczy. Co jest nie tak ? Jest to przykre zwłaszcza, jak pracuję z dużym zbliżeniem, wtedy takie małe przesunięcie potrafi spowodować, że model znika mi z ekranu...

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

witam. ponawiam pytanie. W między czasie zrobiłem reinstall win7, zainstalowałem maxa, i problem który opisałem miałem już na dzień dobry. Co jeśli zależy to konkretnie od danego modelu ?

 

edit

jeszcze raz przyjrzałem się programowi, i stwierdzam, że niby tak na prawdę jest ok, dopóki raz zaznaczyłem/wybrałem obiekt, rozglądam się z altem i wędruje po scenie za pomocą wciśniętej rolki. Ale w momencie kiedy kliknę lpm na dany obiekt, a potem się chcę na przykład obrócić, lub przesunąć w prawo, to obiekt mi odskakuje. Jak jest duży zoom, to obiekt mi zniknie z ekranu, a jak jest duże oddalenie, to ten odskok jest naturalnie nieznaczny. Wtedy muszę wcisnąć shift+z, żeby cofnąć ostatnią akcję poruszania się w scenie. Cofam to co powiedziałem, że dzieje się tak w przypadku jednego tylko dokumentu. Dzieje się tak w każdym przypadku.

 

Jak można doprowadzić do totalnego resetu 3dsmaxa ?

Edytowane przez emace
Napisano (edytowane)

och, faktycznie, gapa ze mnie :p

pracuję w 3DSMax2010, z zauważonych rzeczy jeszcze - stwierdzam, że dzieje się to wtedy, kiedy użyję narzędzia zaznaczania, wtenczas ten charakterystyczny kursor "krzyżyk" zamienia się na standardowy arrow, i jeśli nim kliknę gdziekolwiek, scena odskakuje. Proszę o pomoc, bo w takich warunkach cierpliwości mi starcza na pięć minut :(

 

edit: wystarczy nawet wtedy wcisnąć jakikolwiek klawisz na klawiaturze, by wystąpiło to odskocznie ;/

Edytowane przez emace
Napisano

znalazłem jakieś połowiczne rozwiązanie. Mianowicie jak wybiore model i wcisnę kłodkę (selection lock toggle) to kamera mi już nie odskakuje. Dobre chociaż to, ale ogranicza mi to dostę do reszty obietków, co mi się nie podoba ;/

Napisano

Ten komunikat informuje Cie o tym że w scenie jest użyty materiał silnika którego nie Masz zainstalowanego a w tym wypadku vray, zainstaluj vraya i komunikat powinien zniknąć.pozdro

Napisano

a jak mogę w scenie odszukać ten materiał ? bo nie ukrywam, że jest całkiem prawdopodobne że mi się on przypadkiem dostał i raczej na 100 % to jest zbędne.

 

dzięki

Napisano

Tak,ale innego wyjścia raczej nie ma oprócz zainstalowania vraya lub wyczyszczenia materiałów, przecież nie Wiesz chyba który to materiał .

Napisano

La R pomogło :) ale niestety, nie rozwiązało to mojego problemu, dla którego ten temat tak naprawdę powstał. Myślałem, że to może być przyczyna, ale myliłem się ;/

Napisano

jeszcze raz przyjrzałem się programowi, i stwierdzam, że niby tak na prawdę jest ok, dopóki raz zaznaczyłem/wybrałem obiekt, rozglądam się z altem i wędruje po scenie za pomocą wciśniętej rolki. Ale w momencie kiedy kliknę lpm na dany obiekt, a potem się chcę na przykład obrócić, lub przesunąć w prawo, to obiekt mi odskakuje. Jak jest duży zoom, to obiekt mi zniknie z ekranu, a jak jest duże oddalenie, to ten odskok jest naturalnie nieznaczny. Wtedy muszę wcisnąć shift+z, żeby cofnąć ostatnią akcję poruszania się w scenie. Cofam to co powiedziałem, że dzieje się tak w przypadku jednego tylko dokumentu. Dzieje się tak w każdym przypadku.

 

Jak można doprowadzić do totalnego resetu 3dsmaxa ?

Napisano

Totalny reset masz przez usunięcie 3dsmax.ini.

Dzieje się tak samo gdy wycentrujesz widok na obiekcie ( klawisz z ) ?

Napisano

po wciśnięciu klawisza Z, dzieje się tak samo. Sprawa jest strasznie frustrująca ;/

usuniecie pliku .ini nic nie dało

 

...i teraz tak, jeszcze coś zauważyłem. Na opisywane tu zachowanie program jest najbardziej czuły, jeśli użyję obracania się za pomocą alta+rolka. Jeśli rozejrzę się, następnie w kolejności, kliknę LPM na obiekt to piwot przeskakuje w jakieś inne miejsce na scenie, i wreszcie kiedy poruszę się po scenie, obiekt centruje się w nowym położeniu piwota, co jest właśnie tym zjawiskiem który cały czas tu opisuję, mianowicie tym "odskoczeniem"

Napisano

jak jestem w widoku perpective, to tak się nie dzieje, jest idealnie. W widoku ortographic występuje ten problem. jak zaczynałem prace i iżywałem ten widok, było ok, dopiro ostatnio się spartaczyło.

Gość fishinthewater
Napisano

Hej, miałem podobny problem z tym odskakującym widokiem po kliknięciu rolki. U mnie wystarczyło zmienić pozycje drugiego ekranu, który był położony trochę wyżej niż ten pierwszy.

ekrany_hrxrpsw.jpg




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności