Napisano 22 Styczeń 201114 l Witam! Jak wymodelować teren (dolinę, wyspę) na podstawie jakiejś narysowanej mapki ręcznie lub w gimpie? Mógłby mi ktoś dać tutka do wymodelowania takiego czegoś?
Napisano 23 Styczeń 201114 l Teren można modelować na wiele sposobów. Myślę, że jednym z najbardziej wydajnych jest użycie modyfikatora displacement. W gimpie możesz na bazie mapy (jej topografii) używając białego koloru (oraz jego przezroczystości) nanieść miejsca w których teren ma się "wybrzuszać". Analogicznie kolor czarny może oznaczać depresje w terenie zaś kolor szary teren neutralny. Wygląda to mniej więcej tak jak na tym filmiku. W tym przypadku opcje displacement włączono z pod ustawień materiału i tekstury. Można to jednak uzyskać także przez nadanie modyfikatora. http://www.youtube.com/watch?v=K_WBQCaqSjQ Poszperaj w necie na ten temat na pewno coś znajdziesz. Pozdrawiam
Napisano 30 Styczeń 201114 l A jest jakiś prosty sposób na zrobienie tego samego na podstawie linii topograficznych?
Napisano 5 Luty 201114 l http://www.blender3darchitect.com/2009/09/modeling-a-terrain-with-level-curves-for-architectural-visualization/
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto