Guest Fraser Posted January 22, 2011 Share Posted January 22, 2011 Witam! Jak wymodelować teren (dolinę, wyspę) na podstawie jakiejś narysowanej mapki ręcznie lub w gimpie? Mógłby mi ktoś dać tutka do wymodelowania takiego czegoś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kolaborant Posted January 23, 2011 Share Posted January 23, 2011 Teren można modelować na wiele sposobów. Myślę, że jednym z najbardziej wydajnych jest użycie modyfikatora displacement. W gimpie możesz na bazie mapy (jej topografii) używając białego koloru (oraz jego przezroczystości) nanieść miejsca w których teren ma się "wybrzuszać". Analogicznie kolor czarny może oznaczać depresje w terenie zaś kolor szary teren neutralny. Wygląda to mniej więcej tak jak na tym filmiku. W tym przypadku opcje displacement włączono z pod ustawień materiału i tekstury. Można to jednak uzyskać także przez nadanie modyfikatora. http://www.youtube.com/watch?v=K_WBQCaqSjQ Poszperaj w necie na ten temat na pewno coś znajdziesz. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
kpulka Posted January 30, 2011 Share Posted January 30, 2011 A jest jakiś prosty sposób na zrobienie tego samego na podstawie linii topograficznych? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest satyr Posted February 5, 2011 Share Posted February 5, 2011 http://www.blender3darchitect.com/2009/09/modeling-a-terrain-with-level-curves-for-architectural-visualization/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now