Gość Fraser Napisano 22 Styczeń 2011 Share Napisano 22 Styczeń 2011 Witam! Jak wymodelować teren (dolinę, wyspę) na podstawie jakiejś narysowanej mapki ręcznie lub w gimpie? Mógłby mi ktoś dać tutka do wymodelowania takiego czegoś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolaborant Napisano 23 Styczeń 2011 Share Napisano 23 Styczeń 2011 Teren można modelować na wiele sposobów. Myślę, że jednym z najbardziej wydajnych jest użycie modyfikatora displacement. W gimpie możesz na bazie mapy (jej topografii) używając białego koloru (oraz jego przezroczystości) nanieść miejsca w których teren ma się "wybrzuszać". Analogicznie kolor czarny może oznaczać depresje w terenie zaś kolor szary teren neutralny. Wygląda to mniej więcej tak jak na tym filmiku. W tym przypadku opcje displacement włączono z pod ustawień materiału i tekstury. Można to jednak uzyskać także przez nadanie modyfikatora. http://www.youtube.com/watch?v=K_WBQCaqSjQ Poszperaj w necie na ten temat na pewno coś znajdziesz. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kpulka Napisano 30 Styczeń 2011 Share Napisano 30 Styczeń 2011 A jest jakiś prosty sposób na zrobienie tego samego na podstawie linii topograficznych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość satyr Napisano 5 Luty 2011 Share Napisano 5 Luty 2011 http://www.blender3darchitect.com/2009/09/modeling-a-terrain-with-level-curves-for-architectural-visualization/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się