Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam trochę duży problem i nie umiem go rozwiazać a więć tak po wygładzeniu siatki, kawałek modelu sie odróżnia bo nie został wygładzony

(to ten sam obiekt i nie jest odseperwoany)

dodaje Screena

 

z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Masz widocznie tam ustawioną jakąś smoothing group. Możesz albo w np modyfikatorze turbosmooth odznaczyć Separate by smoothing groups. Albo z poziomu poly zaznaczyć te poligony i ustawić odpowiednią grupę. Odpowiednią czyli taką samą jak reszta ;)

 

pozdro

Napisano

Jeśli robiles to meshsmooth'em to w opcjah meshsmooth'a jest cre... coś tam. Nie pamietam bo dawno nie uzywalem max'a. On jest odpowiedzialny za ostre krawedzie. Wartość 0 daje wygladzenie, a 1 ostre albo odwrotnie :)

Napisano

Zakładam, że pracujesz w edit poly. Jeżeli tak to w opcjach editable poly masz zakładkę Polygon: Smoothing Groups. Tam jest sporo małych przycisków z cyferkami. Gdy zaznaczysz poligon i nasićniesz którąś z tych cyferek nadasz tamu poligonowi grupę wygładzania. Jeżeli masz obok siebie poligony o różnych grupach wygłądzania to pomiędzy nimi będą ostre krawędzie. Teraz zaznacz wszystkie poligony na modelu i przypisz im dokładnie taką samą grupę.

Oczywiście Vega ma rację - jeżeli używasz meshsmootha to wchodzi jeszcze w grę parametr crease.

Tak na przyszłość: będzie duuuuużo łatwiej jeżeli napiszesz na przykład czy używasz turbo czy meshsmootha. Czy pracujesz na edit poly czy mesh. I inne takie techniczne detale dzięki którym będzie można odpowiedzieć na Twoje pytanie. Bo wróżkami nie jesteśmy :)

Napisano

...

Napisz jakiego modyfikatora używasz do wygładzania, bo w pliku który wysłałeś nie ma nic poza symmetry. Ale jaki by to nie był - odznacz w nim Separate by smoothing groups.

Napisano
JA wygladam ta opcaj standardowa w menu edytowym

 

.... przeczytaj jeszcze raz to zdanie i pomysl o tych biednych ludziach ktorzy musza sie domylac o co ci chodzi.

Napisano (edytowane)

Wywal wszystkie modyfikacje oprócz editable poly. Następnie zrób convert to editable mesh. Jak masz editable mesh to teraz znowu na editable poly. Coś zmieniłeś w ustawieniach edge. Później symmetry i na końcu turbosmooth.

 

Może to nie jest najlepsze rozwiązanie, ale u mnie działa ;)

Edytowane przez Vega
Napisano

Wejdz w zaznaczanie polygonów, naciśnij ctrl+a, żeby zaznaczyć wszystkie, zjedź suwakiem w dół do zakładki"smoothing groups", sa tam 32 ponumerowane guziki, poodznaczaj je i zaznacz tylko jeden.

2 sposób- w modyfikatorze turbo smooth albo mesh smooth odznacz opcje smoothing groups w zakladce "parameters".

Oczywiście to wsyzstko w Modyfiers po prawej stronie ekranu.

Napisano

W tym przypadku ta metoda jest dobra jeśli nie wiesz co jest z tymi krawędziami. Natomiast jeśli obiekt będzie skomplikowany i będzie rozbudowany pod względem modyfikacji to ta metoda jest beznadziejna :)

 

@kotisded: Wyczyściłem wszystkie grupy i nie pomogło. Sprawdziłem ten crease (o ile dobrze napisałem) i też nie pomogło. Usunąłem ostre krawędzie i dodałem nowe. Problem zniknął. Jednakże usuwanie wszystkich błędnych krawędzi mija się z celem. Bo jeśli będzie ich dużo to stracisz więcej czasu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności