Napisano 31 Styczeń 201114 l Witam mam trochę duży problem i nie umiem go rozwiazać a więć tak po wygładzeniu siatki, kawałek modelu sie odróżnia bo nie został wygładzony (to ten sam obiekt i nie jest odseperwoany) dodaje Screena z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam
Napisano 31 Styczeń 201114 l Masz widocznie tam ustawioną jakąś smoothing group. Możesz albo w np modyfikatorze turbosmooth odznaczyć Separate by smoothing groups. Albo z poziomu poly zaznaczyć te poligony i ustawić odpowiednią grupę. Odpowiednią czyli taką samą jak reszta ;) pozdro
Napisano 31 Styczeń 201114 l Jeśli robiles to meshsmooth'em to w opcjah meshsmooth'a jest cre... coś tam. Nie pamietam bo dawno nie uzywalem max'a. On jest odpowiedzialny za ostre krawedzie. Wartość 0 daje wygladzenie, a 1 ostre albo odwrotnie :)
Napisano 31 Styczeń 201114 l Zakładam, że pracujesz w edit poly. Jeżeli tak to w opcjach editable poly masz zakładkę Polygon: Smoothing Groups. Tam jest sporo małych przycisków z cyferkami. Gdy zaznaczysz poligon i nasićniesz którąś z tych cyferek nadasz tamu poligonowi grupę wygładzania. Jeżeli masz obok siebie poligony o różnych grupach wygłądzania to pomiędzy nimi będą ostre krawędzie. Teraz zaznacz wszystkie poligony na modelu i przypisz im dokładnie taką samą grupę. Oczywiście Vega ma rację - jeżeli używasz meshsmootha to wchodzi jeszcze w grę parametr crease. Tak na przyszłość: będzie duuuuużo łatwiej jeżeli napiszesz na przykład czy używasz turbo czy meshsmootha. Czy pracujesz na edit poly czy mesh. I inne takie techniczne detale dzięki którym będzie można odpowiedzieć na Twoje pytanie. Bo wróżkami nie jesteśmy :)
Napisano 31 Styczeń 201114 l ... Napisz jakiego modyfikatora używasz do wygładzania, bo w pliku który wysłałeś nie ma nic poza symmetry. Ale jaki by to nie był - odznacz w nim Separate by smoothing groups.
Napisano 31 Styczeń 201114 l JA wygladam ta opcaj standardowa w menu edytowym .... przeczytaj jeszcze raz to zdanie i pomysl o tych biednych ludziach ktorzy musza sie domylac o co ci chodzi.
Napisano 31 Styczeń 201114 l Wywal wszystkie modyfikacje oprócz editable poly. Następnie zrób convert to editable mesh. Jak masz editable mesh to teraz znowu na editable poly. Coś zmieniłeś w ustawieniach edge. Później symmetry i na końcu turbosmooth. Może to nie jest najlepsze rozwiązanie, ale u mnie działa ;) Edytowane 31 Styczeń 201114 l przez Vega
Napisano 31 Styczeń 201114 l Wejdz w zaznaczanie polygonów, naciśnij ctrl+a, żeby zaznaczyć wszystkie, zjedź suwakiem w dół do zakładki"smoothing groups", sa tam 32 ponumerowane guziki, poodznaczaj je i zaznacz tylko jeden. 2 sposób- w modyfikatorze turbo smooth albo mesh smooth odznacz opcje smoothing groups w zakladce "parameters". Oczywiście to wsyzstko w Modyfiers po prawej stronie ekranu.
Napisano 31 Styczeń 201114 l W tym przypadku ta metoda jest dobra jeśli nie wiesz co jest z tymi krawędziami. Natomiast jeśli obiekt będzie skomplikowany i będzie rozbudowany pod względem modyfikacji to ta metoda jest beznadziejna :) @kotisded: Wyczyściłem wszystkie grupy i nie pomogło. Sprawdziłem ten crease (o ile dobrze napisałem) i też nie pomogło. Usunąłem ostre krawędzie i dodałem nowe. Problem zniknął. Jednakże usuwanie wszystkich błędnych krawędzi mija się z celem. Bo jeśli będzie ich dużo to stracisz więcej czasu.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto