Jumper844 Napisano 31 Styczeń 2011 Napisano 31 Styczeń 2011 Witam mam trochę duży problem i nie umiem go rozwiazać a więć tak po wygładzeniu siatki, kawałek modelu sie odróżnia bo nie został wygładzony (to ten sam obiekt i nie jest odseperwoany) dodaje Screena z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam
blinq Napisano 31 Styczeń 2011 Napisano 31 Styczeń 2011 Masz widocznie tam ustawioną jakąś smoothing group. Możesz albo w np modyfikatorze turbosmooth odznaczyć Separate by smoothing groups. Albo z poziomu poly zaznaczyć te poligony i ustawić odpowiednią grupę. Odpowiednią czyli taką samą jak reszta ;) pozdro
Jumper844 Napisano 31 Styczeń 2011 Autor Napisano 31 Styczeń 2011 a troszke jasniej sie nie da bo ja amatorem jestem
Vega Napisano 31 Styczeń 2011 Napisano 31 Styczeń 2011 Jeśli robiles to meshsmooth'em to w opcjah meshsmooth'a jest cre... coś tam. Nie pamietam bo dawno nie uzywalem max'a. On jest odpowiedzialny za ostre krawedzie. Wartość 0 daje wygladzenie, a 1 ostre albo odwrotnie :)
blinq Napisano 31 Styczeń 2011 Napisano 31 Styczeń 2011 Zakładam, że pracujesz w edit poly. Jeżeli tak to w opcjach editable poly masz zakładkę Polygon: Smoothing Groups. Tam jest sporo małych przycisków z cyferkami. Gdy zaznaczysz poligon i nasićniesz którąś z tych cyferek nadasz tamu poligonowi grupę wygładzania. Jeżeli masz obok siebie poligony o różnych grupach wygłądzania to pomiędzy nimi będą ostre krawędzie. Teraz zaznacz wszystkie poligony na modelu i przypisz im dokładnie taką samą grupę. Oczywiście Vega ma rację - jeżeli używasz meshsmootha to wchodzi jeszcze w grę parametr crease. Tak na przyszłość: będzie duuuuużo łatwiej jeżeli napiszesz na przykład czy używasz turbo czy meshsmootha. Czy pracujesz na edit poly czy mesh. I inne takie techniczne detale dzięki którym będzie można odpowiedzieć na Twoje pytanie. Bo wróżkami nie jesteśmy :)
Jumper844 Napisano 31 Styczeń 2011 Autor Napisano 31 Styczeń 2011 nic nie pomaga daje ten model może ktoś coś wymyśli żeby mi pomoc
blinq Napisano 31 Styczeń 2011 Napisano 31 Styczeń 2011 No i masz na tych poligonach zmienione smoothing groups.
blinq Napisano 31 Styczeń 2011 Napisano 31 Styczeń 2011 ... Napisz jakiego modyfikatora używasz do wygładzania, bo w pliku który wysłałeś nie ma nic poza symmetry. Ale jaki by to nie był - odznacz w nim Separate by smoothing groups.
Jumper844 Napisano 31 Styczeń 2011 Autor Napisano 31 Styczeń 2011 JA wygladam ta opcaj standardowa w menu edytowym
mirach Napisano 31 Styczeń 2011 Napisano 31 Styczeń 2011 JA wygladam ta opcaj standardowa w menu edytowym .... przeczytaj jeszcze raz to zdanie i pomysl o tych biednych ludziach ktorzy musza sie domylac o co ci chodzi.
Jumper844 Napisano 31 Styczeń 2011 Autor Napisano 31 Styczeń 2011 opcja SUBDIVISION SURFACE i use nurms
Vega Napisano 31 Styczeń 2011 Napisano 31 Styczeń 2011 (edytowane) Wywal wszystkie modyfikacje oprócz editable poly. Następnie zrób convert to editable mesh. Jak masz editable mesh to teraz znowu na editable poly. Coś zmieniłeś w ustawieniach edge. Później symmetry i na końcu turbosmooth. Może to nie jest najlepsze rozwiązanie, ale u mnie działa ;) Edytowane 31 Styczeń 2011 przez Vega
kotisded Napisano 31 Styczeń 2011 Napisano 31 Styczeń 2011 Wejdz w zaznaczanie polygonów, naciśnij ctrl+a, żeby zaznaczyć wszystkie, zjedź suwakiem w dół do zakładki"smoothing groups", sa tam 32 ponumerowane guziki, poodznaczaj je i zaznacz tylko jeden. 2 sposób- w modyfikatorze turbo smooth albo mesh smooth odznacz opcje smoothing groups w zakladce "parameters". Oczywiście to wsyzstko w Modyfiers po prawej stronie ekranu.
Vega Napisano 31 Styczeń 2011 Napisano 31 Styczeń 2011 W tym przypadku ta metoda jest dobra jeśli nie wiesz co jest z tymi krawędziami. Natomiast jeśli obiekt będzie skomplikowany i będzie rozbudowany pod względem modyfikacji to ta metoda jest beznadziejna :) @kotisded: Wyczyściłem wszystkie grupy i nie pomogło. Sprawdziłem ten crease (o ile dobrze napisałem) i też nie pomogło. Usunąłem ostre krawędzie i dodałem nowe. Problem zniknął. Jednakże usuwanie wszystkich błędnych krawędzi mija się z celem. Bo jeśli będzie ich dużo to stracisz więcej czasu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się