Napisano 1 Luty 201114 l Pojawiła się nowa wersje popularnego w pełni zintegrowanego z programem Softimage renderera 3Delight 3.0. Program jest dostępny również w wersji darmowej, która posiada wszystkie funkcje renderera, ograniczona jest jedynie do jednego użytkownika i wykorzystuje maksymalnie dwa rdzenie podczas renderowania. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=1601
Napisano 1 Luty 201114 l Hej Adek teraz tytul newsa sugeruje ze jest to 3Delight dla Softimage wersji 3.0 a nie ze 3Delight ma wersje 3.0. pozdrawiam
Napisano 1 Luty 201114 l Ho, ho, i nowa stronka widzę. Ach te mikro-poligony, najpiękniejsze "imaginary" na ziemi. No, może poza kodakiem ;)
Napisano 1 Luty 201114 l Adek coś "faworezyzuje" Softimage od nowego roku :P a to taka nisza w Polsce :(
Napisano 1 Luty 201114 l Niestety nisza. A ta kompilacja 3Delight'a podobno jest koszmarnie zbuggowana.
Napisano 2 Luty 201114 l Arnold RULEZ ! :P ...no, to musi być odmiana.Taki świetny mray, ale jak tylko się dało, połowa filmowców z xsi dała drapaka do arnolda, he, he...
Napisano 2 Luty 201114 l Jest, jest, ale wobec mantry rewolucją nie jest, tak samo, jak wobec 3delighta. Być może dla tego drugiego o tyle, że proponuje znacznie prostszy pipeline, więc jak się komuś nie chce grzebać w ribach i rsl'u, arnold robi mu dobrze.
Napisano 2 Luty 201114 l Arnold jest droższy i lepszy przy renderowaniu miliarda obiektów. 3D Light jest łatwiejszy tańszy i czasami szybszy przy renderowaniu motion-blur`ów. Oba renderery nie są najlepszym rozwiązaniem do renderowania np. wnętrz i w ogóle wizualizacji raczej słabo.
Napisano 2 Luty 201114 l . Oba renderery nie są najlepszym rozwiązaniem do renderowania np. wnętrz i w ogóle wizualizacji raczej słabo. To oczywiste, bo oba powstały do produkcji filmowych, a nie do wizualizacji. Co do reszty: 3delight jest niestety droższy (2400$ per host), jest znacznie bardziej skomplikowany w użyciu, bo jest po prostu rendermanem, czyli posiada wiele funkcji i api, które nie istnieją w arnoldzie. No i liczy rozmycie ruchu i głębię ostrości prawie zawsze szybciej (o ile mówimy o typowych dla niego scenach, a nie o w pełni trace'owanych powierzchniach bez akceleracji brickmapami). Co do instancji, nie robiłem dokładnych testów, ale 3delight posiada, podobnie jak arnold, możliwość współdzielenia geometrii między instancjami, więc nie powinno być wielkiej różnicy, choć prawdą jest, że mikro-poligony gorzej radzą sobie w tym temacie, bo nie mogą współdzielić mikro-poligonów między instancje.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto