Corvus Corax Napisano 2 Luty 2011 Napisano 2 Luty 2011 Od jakiegoś już czasu zajmuję się moddingiem. Głównie seria TES, Fallout 3. Zainteresowałem się low poly. Głównie broń i pancerze. Czy do tego typu "twórczości" potrzeba jakiegoś potężnego sprzętu. Pracuję głównie w 3D wings (wstępne modelowanie) potem Blender.
mirach Napisano 2 Luty 2011 Napisano 2 Luty 2011 Czy do tego typu "twórczości" potrzeba jakiegoś potężnego sprzętu nie .
Corvus Corax Napisano 2 Luty 2011 Autor Napisano 2 Luty 2011 (edytowane) A co z wypalaniem normal map z high poly. Mój zabytek to: AMD 64 X2 Dual Core 3800+ 1GB Ram 667 Mhz Asus M2NE NVIDIA nForce® 570 Ultra Bios 5001 najnowszy dla tego chipsetu Evga 8800 GTS Brak pamięci to największa bolączka. Myślę nad rozbudową. Może ktoś wie jaki najwydajniejszy procesor obsługuje ten chipset. Edytowane 2 Luty 2011 przez Corvus Corax
Nezumi Napisano 2 Luty 2011 Napisano 2 Luty 2011 Wyglada na to ze ten chipset obsluguje Athlon 64 X2 / Athlon 64 FX / Athlon 64 / Sempron. Z tych najwydajniejszy jest Athlon 64 X2 4600+ (2400 MHz). Twoj obecny to Athlon 64 X2 3800+ (2000 MHz).. Watpie zeby ta zmiana jakos mega wplynela na prace... Jesli nie masz kasy na nowy zestaw - dokup pamieci i jedziesz. Bardzo czesto skillem mozna nadrobic braki sprzetowe - widzialem juz mase na prawde cieniutkich modeli robionych na mega sprzecie i calkiem konkretne robione na jakichs lapkach. W momencie w ktorym jestes sensowna rozbudowa to... wymiana calosci. A ze z kasa wiadomo jak jest - ewentualnie dokup ramu i poczekaj na lepsze czasy. Nie ma sensu tracic kasy - jak wlozysz szkielet z adamantium w schorowaego 90 latka to i tak Wolverine'a nie zrobisz z niego ;)
kotisded Napisano 2 Luty 2011 Napisano 2 Luty 2011 na tym co piszesz spokojnie wypalisz teksture 4x4k, a do gier potrzebujesz co najwyzej 2048x2048. 1gb ramu kosztuje 50 zl, a 2 100. Na 1 gb spokojnie w zetce dojdziesz do 3/4 mln poly na subobject, a to spokojnie styka. Dokup, dokup, będzie się lapiej pracowało.
Corvus Corax Napisano 2 Luty 2011 Autor Napisano 2 Luty 2011 (edytowane) Dziękuję za odpowiedzi. Jeśli chodzi o chipset nForce® 570 Ultra i moją płytę, to znalazłem coś takiego:http://pl.asus.com/product.aspx?P_ID=NFlvt10av3F7ayQ9. Czyli teoretycznie uciągnie nawet Phenom-a X4. Nie wiem tylko jak jest w rzeczywistości. Może ktoś z Was posiada wymienione tam procesory. Jeśli tak, to proszę napisać jak sprawują się w grafice 3D. Jeszcze jedno pytanie. Czy zauważę różnicę pomiędzy pamięcią 667Mhz a 800Mhz? Czy zegar ma tu jakieś znaczenie ? Znalazłem 2x2Gb za nieco ponad 200zł. W przyszłym miesiącu zakup 1 kompletu. Wynikiem którego testu procesorów sugerować się, szukając procesora do zastosowań 3d. Wiem że na pewno POV-Ray. A co z PCMark, 3DMark, Cinebench. Edytowane 2 Luty 2011 przez Corvus Corax
mirach Napisano 2 Luty 2011 Napisano 2 Luty 2011 Zalezy co chcesz, procek to glownie renderowanie, jesli robisz modele do gier to chyba jedynie kiedy bedziesz cos renderowal to przy wypalaniu map. Szybkosc viewportow to glownie grafa. A z tego co pamietam to predkosc pamieci ma minimalny wplyw na szybkosc renderowania. nie wiem czy jest sens odrazu zmieniac procka. Dokup ramu tak jak ci radzili i spokojnie sobie pracuj, jesli dojdziesz do momentu kiedy zaczniesz sie odbijac od granicy mozliwosci sprzetu wtedy zainwestuj.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się