Napisano 2 Luty 201114 l Od jakiegoś już czasu zajmuję się moddingiem. Głównie seria TES, Fallout 3. Zainteresowałem się low poly. Głównie broń i pancerze. Czy do tego typu "twórczości" potrzeba jakiegoś potężnego sprzętu. Pracuję głównie w 3D wings (wstępne modelowanie) potem Blender.
Napisano 2 Luty 201114 l Autor A co z wypalaniem normal map z high poly. Mój zabytek to: AMD 64 X2 Dual Core 3800+ 1GB Ram 667 Mhz Asus M2NE NVIDIA nForce® 570 Ultra Bios 5001 najnowszy dla tego chipsetu Evga 8800 GTS Brak pamięci to największa bolączka. Myślę nad rozbudową. Może ktoś wie jaki najwydajniejszy procesor obsługuje ten chipset. Edytowane 2 Luty 201114 l przez Corvus Corax
Napisano 2 Luty 201114 l Wyglada na to ze ten chipset obsluguje Athlon 64 X2 / Athlon 64 FX / Athlon 64 / Sempron. Z tych najwydajniejszy jest Athlon 64 X2 4600+ (2400 MHz). Twoj obecny to Athlon 64 X2 3800+ (2000 MHz).. Watpie zeby ta zmiana jakos mega wplynela na prace... Jesli nie masz kasy na nowy zestaw - dokup pamieci i jedziesz. Bardzo czesto skillem mozna nadrobic braki sprzetowe - widzialem juz mase na prawde cieniutkich modeli robionych na mega sprzecie i calkiem konkretne robione na jakichs lapkach. W momencie w ktorym jestes sensowna rozbudowa to... wymiana calosci. A ze z kasa wiadomo jak jest - ewentualnie dokup ramu i poczekaj na lepsze czasy. Nie ma sensu tracic kasy - jak wlozysz szkielet z adamantium w schorowaego 90 latka to i tak Wolverine'a nie zrobisz z niego ;)
Napisano 2 Luty 201114 l na tym co piszesz spokojnie wypalisz teksture 4x4k, a do gier potrzebujesz co najwyzej 2048x2048. 1gb ramu kosztuje 50 zl, a 2 100. Na 1 gb spokojnie w zetce dojdziesz do 3/4 mln poly na subobject, a to spokojnie styka. Dokup, dokup, będzie się lapiej pracowało.
Napisano 2 Luty 201114 l Autor Dziękuję za odpowiedzi. Jeśli chodzi o chipset nForce® 570 Ultra i moją płytę, to znalazłem coś takiego:http://pl.asus.com/product.aspx?P_ID=NFlvt10av3F7ayQ9. Czyli teoretycznie uciągnie nawet Phenom-a X4. Nie wiem tylko jak jest w rzeczywistości. Może ktoś z Was posiada wymienione tam procesory. Jeśli tak, to proszę napisać jak sprawują się w grafice 3D. Jeszcze jedno pytanie. Czy zauważę różnicę pomiędzy pamięcią 667Mhz a 800Mhz? Czy zegar ma tu jakieś znaczenie ? Znalazłem 2x2Gb za nieco ponad 200zł. W przyszłym miesiącu zakup 1 kompletu. Wynikiem którego testu procesorów sugerować się, szukając procesora do zastosowań 3d. Wiem że na pewno POV-Ray. A co z PCMark, 3DMark, Cinebench. Edytowane 2 Luty 201114 l przez Corvus Corax
Napisano 2 Luty 201114 l Zalezy co chcesz, procek to glownie renderowanie, jesli robisz modele do gier to chyba jedynie kiedy bedziesz cos renderowal to przy wypalaniu map. Szybkosc viewportow to glownie grafa. A z tego co pamietam to predkosc pamieci ma minimalny wplyw na szybkosc renderowania. nie wiem czy jest sens odrazu zmieniac procka. Dokup ramu tak jak ci radzili i spokojnie sobie pracuj, jesli dojdziesz do momentu kiedy zaczniesz sie odbijac od granicy mozliwosci sprzetu wtedy zainwestuj.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto