Napisano 3 Luty 201114 l Witam, Odrazu porównam sprawe z blenderem. W Blenderze klikałem sobie w ustawieniach świata AO i tyle, działało na całej scenie. W Mentalu (dla Maya), jestem trochę zdezorientowany. Niby jest "globalny AO", ale jakoś nie działa jak oczekuję (w ogóle nie działa). Przeszukałem już sieć, wszędzie tylko jest o nowym materiale AO, ale ja nie chce nowego materiału, tylko globalny AO jak w blenderze. Jest jakieś sensowne rozwiązanie? Maya 2011, pozdrawiam. Edit, chyba mam częściowe rozwiązanie. RenderLayer z material override. Ale piszczcie Wasz workflow, pzdr. Edytowane 3 Luty 201114 l przez adrian2608
Napisano 2 Marzec 201114 l Może nie zrozumiałem do końca ale napiszę chociaż używam MAXa. W mentalu AO można ustawić dla każdego materiału osobno (materiał Arch&Design), próbowałeś? Nie wiem czy o to Ci chodziło. Globalnie to chyba tylko w ten sposób jak Ty opisałeś (render AO osobno i multiply w Photoshopie z podstawowym renderingiem, jest tutorial na ten temat http://www.luminancestudio.pl/blog_ftp/mr_ao_luminancestudio.pdf )
Napisano 2 Marzec 201114 l Możesz przypisać Ambient Occlusion jako lens shader, albo shader światła. Z tego co pamiętam musi być pointem i być umieszczone w punkcie 0,0,0.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto