adrian2608 Napisano 3 Luty 2011 Napisano 3 Luty 2011 (edytowane) Witam, Odrazu porównam sprawe z blenderem. W Blenderze klikałem sobie w ustawieniach świata AO i tyle, działało na całej scenie. W Mentalu (dla Maya), jestem trochę zdezorientowany. Niby jest "globalny AO", ale jakoś nie działa jak oczekuję (w ogóle nie działa). Przeszukałem już sieć, wszędzie tylko jest o nowym materiale AO, ale ja nie chce nowego materiału, tylko globalny AO jak w blenderze. Jest jakieś sensowne rozwiązanie? Maya 2011, pozdrawiam. Edit, chyba mam częściowe rozwiązanie. RenderLayer z material override. Ale piszczcie Wasz workflow, pzdr. Edytowane 3 Luty 2011 przez adrian2608
GustavJoseph Napisano 2 Marzec 2011 Napisano 2 Marzec 2011 Może nie zrozumiałem do końca ale napiszę chociaż używam MAXa. W mentalu AO można ustawić dla każdego materiału osobno (materiał Arch&Design), próbowałeś? Nie wiem czy o to Ci chodziło. Globalnie to chyba tylko w ten sposób jak Ty opisałeś (render AO osobno i multiply w Photoshopie z podstawowym renderingiem, jest tutorial na ten temat http://www.luminancestudio.pl/blog_ftp/mr_ao_luminancestudio.pdf ) 1
jamnique Napisano 2 Marzec 2011 Napisano 2 Marzec 2011 Możesz przypisać Ambient Occlusion jako lens shader, albo shader światła. Z tego co pamiętam musi być pointem i być umieszczone w punkcie 0,0,0. 1
adrian2608 Napisano 4 Marzec 2011 Autor Napisano 4 Marzec 2011 Dzięki panowie, render layer załatwia sprawę ;]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się