Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

Odrazu porównam sprawe z blenderem.

W Blenderze klikałem sobie w ustawieniach świata AO i tyle, działało na całej scenie. W Mentalu (dla Maya), jestem trochę zdezorientowany.

Niby jest "globalny AO", ale jakoś nie działa jak oczekuję (w ogóle nie działa). Przeszukałem już sieć, wszędzie tylko jest o nowym materiale AO, ale ja nie chce nowego materiału, tylko globalny AO jak w blenderze.

Jest jakieś sensowne rozwiązanie?

 

Maya 2011, pozdrawiam.

Edit, chyba mam częściowe rozwiązanie. RenderLayer z material override. Ale piszczcie Wasz workflow, pzdr.

Edytowane przez adrian2608

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Może nie zrozumiałem do końca ale napiszę chociaż używam MAXa. W mentalu AO można ustawić dla każdego materiału osobno (materiał Arch&Design), próbowałeś? Nie wiem czy o to Ci chodziło. Globalnie to chyba tylko w ten sposób jak Ty opisałeś (render AO osobno i multiply w Photoshopie z podstawowym renderingiem, jest tutorial na ten temat http://www.luminancestudio.pl/blog_ftp/mr_ao_luminancestudio.pdf )

Napisano

Możesz przypisać Ambient Occlusion jako lens shader, albo shader światła. Z tego co pamiętam musi być pointem i być umieszczone w punkcie 0,0,0.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności