Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

Odrazu porównam sprawe z blenderem.

W Blenderze klikałem sobie w ustawieniach świata AO i tyle, działało na całej scenie. W Mentalu (dla Maya), jestem trochę zdezorientowany.

Niby jest "globalny AO", ale jakoś nie działa jak oczekuję (w ogóle nie działa). Przeszukałem już sieć, wszędzie tylko jest o nowym materiale AO, ale ja nie chce nowego materiału, tylko globalny AO jak w blenderze.

Jest jakieś sensowne rozwiązanie?

 

Maya 2011, pozdrawiam.

Edit, chyba mam częściowe rozwiązanie. RenderLayer z material override. Ale piszczcie Wasz workflow, pzdr.

Edytowane przez adrian2608
  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Może nie zrozumiałem do końca ale napiszę chociaż używam MAXa. W mentalu AO można ustawić dla każdego materiału osobno (materiał Arch&Design), próbowałeś? Nie wiem czy o to Ci chodziło. Globalnie to chyba tylko w ten sposób jak Ty opisałeś (render AO osobno i multiply w Photoshopie z podstawowym renderingiem, jest tutorial na ten temat http://www.luminancestudio.pl/blog_ftp/mr_ao_luminancestudio.pdf )

  • Like 1
Napisano

Możesz przypisać Ambient Occlusion jako lens shader, albo shader światła. Z tego co pamiętam musi być pointem i być umieszczone w punkcie 0,0,0.

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności