Skocz do zawartości

Dziwne skalowanie


prestidigitator

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zassałem sobie Blendera 2.56beta, bo chciałem sobie wymodelować mój dom. Zrobiłem kilka pomiarów i chciałem je przenieść do projektu...

 

Rzecz w tym że niby są tam jednostki, ale one żyją własnym życiem!

 

Przykład:

Mamy na wstępie obiekt cube...

Domyślnie skala: 1.000, 1.000, 1.000...

Dimensions: 2.000, 2.000, 2.000

Jeśli zmienię Dimensions na 1.000, itd, to skala automatycznie zmienia się na 0.500...

 

Zakładam że 1.000 to jeden metr.

 

Zaznaczam vertexa i przesuwam go o 1.000, więc skoro sześcian ma wielkość 1.000 to ten vertex powinien spotkać się z przeciwległym vertexem, ale tak nie jest! Te 1.000 przesunięcia stawia vertexa w połowie drogi! Tak jakby obiekt o skali 1.000 był dwa razy większy! Myślałem że to przez to Dimensions, ale zmiana Dimensions nic nie daje, bo zmienia ono automatycznie skalę...

 

Dlaczego jednostka przy przesuwaniu verteksa nie odpowiada jednostkom skali obiektu? Po zmianie Dimensions na 1.000 nic się nie zmienia.

 

Wkurzyłem się na Blendera i odpaliłem XSI Mod Tool 7.5. A tam jeszcze gorzej! Powiedzmy że w XSI ustawiam sobie sześcian na 2,00. Daję extrude jednego z polygonów, domyśłnie niby o 1,0, ale to 1,0 nie jest połową wielkości 2,0 sześcianu, tylko zupełnie nie wiadomo czym!!! Jak się ma jednostka extrude do jednostki skali obiektu???

 

Ja już naprawdę nie wiem. Dawno temu bawiłem się różnymi progsami 3D i nie pamiętam żebym miał takie problemy... Po przerwie wszystko pozapominałem... Chyba na starość głupieję...

Edytowane przez prestidigitator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Zmień sobie w edit mode w panelu transform z local na global

local działa tak jakby obiekt nie był obracany, skalowany czy przemieszczany i jest to czasem przydatne.

global liczy wszystko od środka sceny

 

albo w object mode wciśnij ctrl+a -> scale (to zaaplikuje skalowanie)

albo w edit wciśnij g -> oś (x y lub z) i wpisz wartość z palca i enter ;)

 

ps. ogolnie masz rację najczęściej przyjmuje się 1 jednostka to 1 metr ;) ale jak chesz możesz w oknie properties (domyślnie te przyciski po poprawej) pod przyciskiem scene(w nagłówku obok aparatu) zmienić units na metric ;) wtedy mozesz wpisać np 1mm, 1cm, ale to i tak nie zmienia zachowania local/global z wiadomych względów :)

Edytowane przez szczuro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności