Skocz do zawartości

[3ds max] scatter problem


marcinW

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pewien problem i nie bardzo widzę gdzie to zmienić. mam polygon i chcę na nim rozrzucić kwiatki za pomocą scattera. wszystko gra z wyjątkiem tego, że kwiatki się hm.. zatapiają? i w renderze mam okrąg z kwiatkami na różnych wysokościach. niektóre ładnie stoją "na ziemi", inne są do połowy zatopione a jeszcze inne ledwo wystają ponad powierzchnię. poklikałem różne ustawienia ale niestety nie ma efektu. z góry dzięki za pomoc

 

EDIT: dorzucam jeszcze obrazek. po wybraniu distribution object, kiedy jeszcze wszystkie ustawienia są defaultowe, tak się dzieje jak w jpgu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

w sumie to nie zauważyłem, że mogę dać hide distribution object. pomogło mi to. ale mimo wszystko może ktoś wie dlaczego tak się działo jak mówiłem?

 

EDIT: sprawdziłem też kwestię PIVOTa. po ustawieniu go na sam dół kwiatka (wcześniej faktycznie miałem go na środku) sprawa nadal się nie rozwiązuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dlatego że scater ustawia na powierzchni obiekt według jego centrum, powiedzmy obrotu.

Np zwykły box rozmieścił by według jego środka, a np cylinder potraktowałby tak, jak pewnie chcesz porozkładać swoje kwiaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności