Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam dosyć prosty obiekt jak na załączonym obrazku z nadanym modyfikatorem Unwrap. Niby wszystko jest ok ale gdy zrobię Render UV widać że coś jest nie tak. Coś nie tak z siatką tj. powinno być więcej połączeń pomiędzy werteksami czy jak?

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Uzyles Booleana a kazdy ci powie ze to zło:). Tworząc siatke powinienec troszczyc sie o to by twoje poligony/face'y mialy cztery wierzchołki. A tak gdzie wyciałes dziurki masz N-gony czyli wiecej niz 4.

Napisano

Zgadza się użyłem Booleana gdyż wydawało mi się to dosyć prostym sposobem na wycięcie tych kształtów. Ot zwykłe proste otwory :) "Guru" piszesz żeby poligony/face'y mialy cztery wierzchołki - ok ale jak to zastosować w praktyce gdyż praktycznie wszystkie narożniki muszą być zaokrąglone tak jak na załączonym obrazku. Może jakiś szybki przykład jak się do tego zabrać?

Napisano

Jeżeli siatka nie idzie do zagęszczenia to nie musisz trzymać kwadratów. Ja zawsze trzymam ngony jak powstaną, dopóki nie pojawi się błąd jak u Ciebie. Możesz przejść na editable poly i zmieniać triangulacje polygonów, albo po prostu poprzecinać poligony cutem (od vertexa do vertexa) w miejscach gdzie się krzaczy mesh.

Napisano

Z tego co pamietam to w ProBoolean jest cos takiego jak quadrifity albo cos podobnego, moze pomoze w twoim przypadku, ale ogolnie nie uzywaj boolean, lepiej pokombinowac z siatka.

Napisano

Po przestudiowaniu tutka od Guru i rad od pozostałych forumowiczów wyszła taka siatka jak na załączonym obrazku. Render UV jest teraz ok. Może da się coś jeszcze zmodyfikować w celu pozbycia się części polygonów. Tak po mojemu to jakoś ich trochę tu za dużo.

Napisano

Hmm troche zle interpretowales tutka:P. Tzn powiem tak... jezeli nie bedizesz smooth'owal tego obiektu to jest ok. Edge nie powinny ciagnac sie przez caly obiekt.

Jezeli bedzie smooth'owac to siatka moze byc rzadsza. I ja osobiscie polecam taka moetode mozesz uzyskac tez "ostre" krawedzie. Takie krawedzie jak teraz masz sa idealnie ostre a takowe nie istnieja w rzeczywistosci no i takie krawedzie brzydko wygladaja przy oswietleniu poniewaz odbijaja siatlo jak lustro. A tak na krawedziach dostaniesz malutkie speculary.

Innymi slowami jezeli twoje dziurki beda mialy tylko 4 wierzchołki tak jak w tutku rowniez utrzymasz idealna dziurke. To co zrobiles to tak naprawde daly czas masz tego booleana a chodzi o to by bo nie bylo:).

Napisano

Plan był żeby nie smootho'wać. Robiłem wcześniej inny model sprzętu audio - look photo - prosta siatka bez zagęszczania z nałożonym tylko modyfikatorem smooth. Faktem jest że było o wiele mniej otworów do "wycięcia". Tak czy siak spróbuję teraz powalczyć z tym jeszcze raz tak jak radzisz "guru" - rzadsza siatka plus smootho'wanie zobaczymy jaki będzie efekt.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności