waryna Napisano 5 Luty 2011 Napisano 5 Luty 2011 Mam dosyć prosty obiekt jak na załączonym obrazku z nadanym modyfikatorem Unwrap. Niby wszystko jest ok ale gdy zrobię Render UV widać że coś jest nie tak. Coś nie tak z siatką tj. powinno być więcej połączeń pomiędzy werteksami czy jak?
guru Napisano 5 Luty 2011 Napisano 5 Luty 2011 Uzyles Booleana a kazdy ci powie ze to zło:). Tworząc siatke powinienec troszczyc sie o to by twoje poligony/face'y mialy cztery wierzchołki. A tak gdzie wyciałes dziurki masz N-gony czyli wiecej niz 4.
waryna Napisano 5 Luty 2011 Autor Napisano 5 Luty 2011 Zgadza się użyłem Booleana gdyż wydawało mi się to dosyć prostym sposobem na wycięcie tych kształtów. Ot zwykłe proste otwory :) "Guru" piszesz żeby poligony/face'y mialy cztery wierzchołki - ok ale jak to zastosować w praktyce gdyż praktycznie wszystkie narożniki muszą być zaokrąglone tak jak na załączonym obrazku. Może jakiś szybki przykład jak się do tego zabrać?
Hynol Napisano 5 Luty 2011 Napisano 5 Luty 2011 Jeżeli siatka nie idzie do zagęszczenia to nie musisz trzymać kwadratów. Ja zawsze trzymam ngony jak powstaną, dopóki nie pojawi się błąd jak u Ciebie. Możesz przejść na editable poly i zmieniać triangulacje polygonów, albo po prostu poprzecinać poligony cutem (od vertexa do vertexa) w miejscach gdzie się krzaczy mesh.
MariushO Napisano 5 Luty 2011 Napisano 5 Luty 2011 Z tego co pamietam to w ProBoolean jest cos takiego jak quadrifity albo cos podobnego, moze pomoze w twoim przypadku, ale ogolnie nie uzywaj boolean, lepiej pokombinowac z siatka.
waryna Napisano 6 Luty 2011 Autor Napisano 6 Luty 2011 Po przestudiowaniu tutka od Guru i rad od pozostałych forumowiczów wyszła taka siatka jak na załączonym obrazku. Render UV jest teraz ok. Może da się coś jeszcze zmodyfikować w celu pozbycia się części polygonów. Tak po mojemu to jakoś ich trochę tu za dużo.
guru Napisano 6 Luty 2011 Napisano 6 Luty 2011 Hmm troche zle interpretowales tutka:P. Tzn powiem tak... jezeli nie bedizesz smooth'owal tego obiektu to jest ok. Edge nie powinny ciagnac sie przez caly obiekt. Jezeli bedzie smooth'owac to siatka moze byc rzadsza. I ja osobiscie polecam taka moetode mozesz uzyskac tez "ostre" krawedzie. Takie krawedzie jak teraz masz sa idealnie ostre a takowe nie istnieja w rzeczywistosci no i takie krawedzie brzydko wygladaja przy oswietleniu poniewaz odbijaja siatlo jak lustro. A tak na krawedziach dostaniesz malutkie speculary. Innymi slowami jezeli twoje dziurki beda mialy tylko 4 wierzchołki tak jak w tutku rowniez utrzymasz idealna dziurke. To co zrobiles to tak naprawde daly czas masz tego booleana a chodzi o to by bo nie bylo:).
waryna Napisano 6 Luty 2011 Autor Napisano 6 Luty 2011 Plan był żeby nie smootho'wać. Robiłem wcześniej inny model sprzętu audio - look photo - prosta siatka bez zagęszczania z nałożonym tylko modyfikatorem smooth. Faktem jest że było o wiele mniej otworów do "wycięcia". Tak czy siak spróbuję teraz powalczyć z tym jeszcze raz tak jak radzisz "guru" - rzadsza siatka plus smootho'wanie zobaczymy jaki będzie efekt.
Rekomendowane odpowiedzi