WonskiM Napisano 10 Luty 2011 Napisano 10 Luty 2011 Witam. Jestem całkiem nowy na forum i w temacie modelowania 3D, i niestety będe pewnie wielokrotnie potrzebował pomocy w banalnych sprawach na których rozwiązanie nie wpadne na forum ;) Pierwsza sprawa jaką chciałbym poruszyć to problem nierównych linii krawędzi siatki(?) przy ręcznym ich przesuwaniu, chyba najlepiej będzie jak pokaże o co mi chodzi na screenie: Uploaded with ImageShack.us Chciałbym aby siatka była ustawiona równo z czerwoną linią, jednak ręcznie nie jestem w stanie jej ustawić idealnie (co zresztą widać). Sa jakieś sposoby na wyrównanie tej siatki? ;) Z góry dziękuje za pomoc i przepraszam za nieskładne pismo, ale nie mam pojęcia jak to opisac lepiej ;) Pozdrawiam.
Hynol Napisano 10 Luty 2011 Napisano 10 Luty 2011 Nie wiem czy są narzędzia do takich operacji, ale można to zrobić na piechotę. Zaznaczasz vertexy na krawędzi do wyrównaina, oprócz początkowego i końcowego, usuwasz je backspace'm (krawedź się wyprostuje), ustawiasz vertexy początkowy i końcowy tak żeby się pokryły z czerwoną linią, a potem ręcznie cutem tniesz krawędzie które się pousuwały z vertexami.
arturprx2 Napisano 12 Luty 2011 Napisano 12 Luty 2011 zaznacz chciane wertexy, zafajkuj "constrains - edge" w poly/edit geometry. Przesuń wszystkie na maxa w lewo do krawędzi, odfajkuj constraints i odsuń od krawędzi ile potrzeba.
Rekomendowane odpowiedzi