jedrzej Napisano 10 Czerwiec 2004 Napisano 10 Czerwiec 2004 Witam dwie rzeczy , ktorych nie jestem wstanie przeskoczyc : I. Tworze scene zewnetrzna budynku. Bardzo przeszklony. Uzywam mentalray i mam wlaczone global ilumination oraz final gathering. Daje swiatlo skylight ...ale jak sie dowiedzialem ono sluzy tylko do dawania swiatla odbietego od nieba...czyli do niego powinismy dolozyc jakies jeszcze swiatlo..... Jesli tak to jakie najlepiej zeby uzyskac real effekt. I co zrobic zeby nie czekac wiekami na render(mam p4) ustawiam male sample 1/4 320x240....i kiedy mam wlaczone tylko skylight to przelicza szybko ale jak dodaje np. omni to juz trzeba dluggo czkeac.. I jak zwiekszac penetracje swiatla do wewnatrz budynku. Jako szkla uzywam arch material glass clear ... a mimo wszystko troche za ciemno jest w srodku ... jak to zmienic ? Jesli ktos zrozumial o co mi chodzi bede wdzieczny za odp. Naprawde szukalem roznych rzeczy w sieci...ale chyba za skomplikowanie to tlumacza bo nic nie wychodzi...
SansSerif Napisano 10 Czerwiec 2004 Napisano 10 Czerwiec 2004 ja sie na mr nie znam ale: wylacz rzucanie cieni i obliczanie gi dla wszystkich obiektow ktore maja matrial szkla. wlasciwie to do scen outdoor wystraczy podstawowe advanced lighting renderowane scanlinem. sam skylight daje rownie zadawalajace efekty co brazil na podsatwowych ustawieniach. gdzies tam w zakladce create masz sunlight system. parametryczne slonce z kompasem itd. mysle ze do architektury jest to lepsze rozwiazanie.
jedrzej Napisano 10 Czerwiec 2004 Autor Napisano 10 Czerwiec 2004 Nalozonoy jest dailight 0.5 + Global IL + Final G ...w mental rayu na stand. ustawieniach Jak zrobic ze wiecej swiatla dostawalo sie do srodka tego budynku. prezentuje screen z zewnatrz i wewnatrz. Jestem wdzieczny za helpa
banan_men Napisano 10 Czerwiec 2004 Napisano 10 Czerwiec 2004 Ja bym użył finalrendera albo v-raya a nie mentala
Batou Napisano 10 Czerwiec 2004 Napisano 10 Czerwiec 2004 Menta to potężne narzędzie. V-ray i finalrender nie mogę się z nim równać (pod względem jakości). Trzeba go tylko umieć ustawić co, o ile pamiętam, w maxsie nie jest jakoś specjalnie skomplikowane. Akdsn dobrze mówi. Dla obiektów szklanych wyłącz rzucanie cieni oraz GI. Powinno pomóc... powinno, nie wiem dokładnie jak mental działa w maxsie.
SansSerif Napisano 11 Czerwiec 2004 Napisano 11 Czerwiec 2004 do majki ale dobre i to > http://www.3dluvr.com/intercepto/maya/tutorials/mray_thegathering/outdoor01.htm
jedrzej Napisano 11 Czerwiec 2004 Autor Napisano 11 Czerwiec 2004 ten tutorial dla maji czytalem...nie wiele mi dal...moze zle ustawiam ale w maxie nie wychodzi mi .. ciemno bardzo..... Czy ktos wie ? Co zrobic ? jak oszukac maxa ? Jesli renderowalbym to scanlinem to wlaczylbym radiosity ? a tu ... GI tak ? ale sie nie sprawdza Jak wylaczyc opcje rzucania cienia danego obiektu ? gdzie tego szukac... ? szukalem nie znalazlem. Pytanie teoretyczne : Do oswietlenia budynku z zewnatrz ilu uzyc swiatel ? Na poczatku myslalem ze wystarczy jedno daylight ...ale czytam rozne tutoriale i widze ze coraz wiecej tego. Czy dobrze rozumiem ze pownienem robic .. jedno glowne swiatlo z wlaczonymi shadowami jakis spot np. a reszta to omni bez wlaczonych cieni ?
Batou Napisano 11 Czerwiec 2004 Napisano 11 Czerwiec 2004 Do oświetlenia budynku możesz użyć mapy hdri, lub świateł direct light (ew. spot). Do oświetlenia w pochmurny dzień powinna wystarczyć odpowiednia mapa hdri. Jeśli zaś dzień jest słoneczny trzeba użyć dodatkowo direct light`a (cienie itp.). Jeśli zaś chodzi o wyłączanie cieni : z tego co pamiętam... kliknij prawym na obiekcie, wyskoczy ci okienko, wybierz opcję property. Dalej już powinieneś trafić.
jedrzej Napisano 11 Czerwiec 2004 Autor Napisano 11 Czerwiec 2004 no tak...lamer ze mnie :D ale dzieki..... Pozwoli sobie kontyunowac watek...Jak rozswietlic wnetrze.... Czy zastosowac procz oswietlenie zewnetrznego (slonce) jakies lekkie w srodku (jakie?) ... czy wlasnie tak sie robi zgodnie ze sztuka czy tez inaczej sie rozwiazuje takie problemy jak na obrazkach powyzej
Batou Napisano 12 Czerwiec 2004 Napisano 12 Czerwiec 2004 Możesz doświetlić np. światłami omnii, ale ostrożnie. Musisz mieć w głowie wizję tego co chcesz osiągnąć, a potem wszelkimi sposobami próbować przelać to na ... ekran monitora :P. czy wlasnie tak sie robi zgodnie ze sztuka... Nieważne jak. Ważne żeby osiągnąć zamierzony efekt. Próbuj.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się