Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

witam,

 

czy da się w jakiś łatwy sposób wymodelować funkcję 3D w postaci wyginanego cylindra znając modyfikatory parametrów? przykładowo taka funkcja:

 

x = sin(y), z = cos(y)

 

poruszanie obiektem za pomocą expressions jest łatwe. jak wygiąć "cienki i długi" cylinder żeby reprezentował taką funkcję (wyglądało by to w efekcie jak sprężyna).

 

dzięki z góry za odpowiedzi.

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 649
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Możesz użyć nieliniowego modyfikatora sinus ( Jest w zakładce Animation - /Create Deformers/Nonlinear/Sine ) .

Podpinasz go pod dowolny obiekt ustawiając amplitude, wavelenght itd.

Dla drugiej osi możesz podpiąć drugi i ustawić tylko offset i obrócić go stosownie do potrzeb.

 

Lub możesz skorzystać z opcji "Create animation snapshot" ( Zakładka animation/Animate). - Animujesz przy pomocy ekspresji obiekt, korzystając ze swojego równania "nurbs circle", i po użyciu snapshota łączysz wszystkie kopie np. modyfikatorem loft.

 

Rozwiązań jeszcze może być kilka. Jak np. skorzystać z paint effects i skonwertować do mesha, albo kilka kości i nimi zmodyfikować mesha.

Ale myślę że te dwa pierwsze sposoby wystarczą do stworzenia wymarzonej sprężyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności