Gość pradnica Napisano 17 Luty 2011 Napisano 17 Luty 2011 witam, czy da się w jakiś łatwy sposób wymodelować funkcję 3D w postaci wyginanego cylindra znając modyfikatory parametrów? przykładowo taka funkcja: x = sin(y), z = cos(y) poruszanie obiektem za pomocą expressions jest łatwe. jak wygiąć "cienki i długi" cylinder żeby reprezentował taką funkcję (wyglądało by to w efekcie jak sprężyna). dzięki z góry za odpowiedzi.
Kryzys Napisano 18 Luty 2011 Napisano 18 Luty 2011 Możesz użyć nieliniowego modyfikatora sinus ( Jest w zakładce Animation - /Create Deformers/Nonlinear/Sine ) . Podpinasz go pod dowolny obiekt ustawiając amplitude, wavelenght itd. Dla drugiej osi możesz podpiąć drugi i ustawić tylko offset i obrócić go stosownie do potrzeb. Lub możesz skorzystać z opcji "Create animation snapshot" ( Zakładka animation/Animate). - Animujesz przy pomocy ekspresji obiekt, korzystając ze swojego równania "nurbs circle", i po użyciu snapshota łączysz wszystkie kopie np. modyfikatorem loft. Rozwiązań jeszcze może być kilka. Jak np. skorzystać z paint effects i skonwertować do mesha, albo kilka kości i nimi zmodyfikować mesha. Ale myślę że te dwa pierwsze sposoby wystarczą do stworzenia wymarzonej sprężyny.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się