Napisano 17 Luty 201114 l witam, czy da się w jakiś łatwy sposób wymodelować funkcję 3D w postaci wyginanego cylindra znając modyfikatory parametrów? przykładowo taka funkcja: x = sin(y), z = cos(y) poruszanie obiektem za pomocą expressions jest łatwe. jak wygiąć "cienki i długi" cylinder żeby reprezentował taką funkcję (wyglądało by to w efekcie jak sprężyna). dzięki z góry za odpowiedzi.
Napisano 18 Luty 201114 l Możesz użyć nieliniowego modyfikatora sinus ( Jest w zakładce Animation - /Create Deformers/Nonlinear/Sine ) . Podpinasz go pod dowolny obiekt ustawiając amplitude, wavelenght itd. Dla drugiej osi możesz podpiąć drugi i ustawić tylko offset i obrócić go stosownie do potrzeb. Lub możesz skorzystać z opcji "Create animation snapshot" ( Zakładka animation/Animate). - Animujesz przy pomocy ekspresji obiekt, korzystając ze swojego równania "nurbs circle", i po użyciu snapshota łączysz wszystkie kopie np. modyfikatorem loft. Rozwiązań jeszcze może być kilka. Jak np. skorzystać z paint effects i skonwertować do mesha, albo kilka kości i nimi zmodyfikować mesha. Ale myślę że te dwa pierwsze sposoby wystarczą do stworzenia wymarzonej sprężyny.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto