Jump to content

[Pytanie] Model do animacji - ile poligonów/vertexów ?


panaaama

Recommended Posts

Witam uprzejmie. Wykonałem model pilota radzieckiego w 3ds, w celu późniejszej animacji. Mam świadomość że można zretopologować siatkę na jeszcze mniej poligonów ale można tak optymalizować aż do.... no właśnie... moje pytanie. Ile powinien mieć MAXYMALNIE wertexów ?, poligonów ? DO ANIMACJI, obiekt takiego pilota z wyposażeniem (wykonane jako odrębne obiekty), oraz sam obiekt. Pokazałem statystyki poligonów mojego obiektu, bez wyposażenia, i z wyposażeniem oraz siatkę. Jakiej granicy mam się trzymać? , na co zwrócić uwagę?. Pilot będzie wykonywał ruchy jak w czasie walki powietrznej, czyli dużo rozglądania się, zbliżenia kamery na zaciskane zęby (dlatego są takie trochę hi poly) Jeśli chodzi o sprzęt to będzie render na i7 ce 920. 12 gb ramu 1333 mhz. windows 7 x64. (czy to coś zmienia w temacie pytania) Pozdrawiam i dzięki.

Edited by panaaama
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 11
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rozumiem ze ten model low poly ma wersje high poly ktora bedzie projektowana na ta siatke np. przez normal map, w takim przypadku to co masz teraz jest wystarczajace jesli odzwierciedli odpowiednio wszystkie szczegoly z highpoly. Na sprzecie ktory podales spokojnie mozesz animowac obiekty o znacznie wiekszej ilosi polygonow. Zalezy wszystko do czego przeznaczony jest model, jesli do gry to pewnie masz jakies wytyczne co do gestosci siatki a jesli do jakiejs animacji ktora ma wygladac w miare realistycznie to spokojnie wiecej polygonow niz masz teraz nie spowolni ci pracy.

Link to comment
Share on other sites

No własnie.. to jest jedyny model bez high poly, czy to zły pomysł? czy może zretopologować model podstawowy i ten co widać potraktować jako high? jak uważasz? no bo wyższego za nim już nie mam. Tylko że siatka na twarzy wydaje się być optymalna. Model będzie tylko do animacji, wg mojego własnego storyboardu.

Link to comment
Share on other sites

Miło słyszeć ..

Mam jeszcze jedno pytanie.. czy model do animacji musi być strukturą zamknietą?.. tzn. nie może mieć czegoś takiego że przez oczodoły widać tył czaszki, ucho...od wewn strony. Tak jak w modelach posera. Tam wszystko jest zamknięte. Jama ustna zamyka gardło, w nosie, głęboko zaślepki, a na gałki oczne są pojemniki nie wiele większe od gałek (też kule) i połączone z krawędziami oczu modelu (oczywiście wewnątrz czaszki). Czy jest w tym temacie jakaś "wolna amerykanka" ?czy jest to dobry przykład na strukturę modelu do animacji.?

 

Czy to że przebija mi textura do wewnątrz kabiny jest błędem nie domknięcia gdzieś obiektu?... czy jest na to jakieś rozwiązanie? to jest ła 5 fn ten pilot w/w będzie nim latał.

Link to comment
Share on other sites




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy