Jump to content

3ds Max - zamykanie aplikacji podczas renderowania sceny w V-Ray 1.5 SP5


xaoo

Recommended Posts

Witam,

 

Postanowilem napisac poniewaz mam problem z 3ds max i nie potrafie go rozwiazac. Obecnie posiadam 3ds Max 2010 z zainstalowanym SP1 i HF z 17.02.2010. Uzywam tez DEMO V-Raya 1.5 SP5. Moj problem pojawia sie przy renderowaniu dosc prostej wizki. Gdy ustawie juz wszystkie parametry V-Raya i wcisne przycisk Render 3ds Max mi sie wywala dajac Unhandled Exception. Nie wiem do konca co moze byc tego przyczyna. Cala scena ma 600000 poly. Czy to moze byc wina malej ilosci pamieci? Obecnie mam zainstalowane 2GB RAM. Zastanawialem sie tez czy wersja demo V-Raya ma ograniczena odnosnie ilosci obiektow w scenie, ale sprawdzilem na stronie i nic takiego nie ma. Z gory serdecznie dziekuje za pomoc.

 

Pozdrawiam,

 

xaoo

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 5
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Robertus - niestety w moim komunikacie nic nie jest napisane :/

 

Najdziwniejsze jest to, ze moge wyrenderowac polowe sceny. Z tym, ze jak pozniej chce wyrenderowac brakujaca czesc to dzieje mi sie dokladnie to samo. Sprobuje wylaczyc kolejne elementy i zobacze co sie bedzie dzialo

 

Dodam jeszcze jak wlaczam maxa to dostaje komunikat, ze materialy, kamera pochodza ze starej wersji VRaya. Pozniej mam komunikat w ktorym mam pytanie czy chce uzyc nowych. Nie zaleznie od wyboru opcji dzieje sie to samo :/

Link to comment
Share on other sites

Ja obstawiam 2 GB RAMu. Miałem kiedyś dokładenie ten sam problem. Scena renderowała się prawie do końca i nagle wszystko sie zamykało, bez komunikatów. Potem wyrenderowałem te sceny na 4GB i było bez problemu. Pamiętaj, że z tych 2 GB połowę zajmuje Winda.

Link to comment
Share on other sites

@adam_m chyba masz racje. Pobawilem sie troche scena poukrywalem rozne elementy i w koncu VRay wyplul blad.

 

UNHANDLED EXCEPTION: Memory allocation failure; 84011140 bytes requested; 446944211 bytes already in heap; 4654936 bytes free heap space.

Last marker is at .\src\globillummap.cpp, line 1416: GlobalIllumMap::buildLightMap() {1}

Teraz tylko pytanie co to dokladnie znaczy. Jesli sie nie myle to mial problem z przydzialem pamieci ale nie mam pojecia o co dokladnie chodzi.

 

Moze ktos mial podobny problem?

 

Z gory dzieki za odpowiedz.

 

Pozdrawiam,

 

xaoo

Link to comment
Share on other sites

Więcej pamięci na pewno by rozwiązało twój problem. Spróbuj zrobić render w niższej rozdzielczości, z pomocą command line lub w inny sposób ograniczyć zużycie RAM. Takie błędy potrafią się pojawić nawet jak scena nie zużywa całej pamięci, jednak mimo wszystko to nadal w tym tkwi problem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy