Jump to content
Graffu

Procek VS k.graficzna-co przysp.rendering?

Recommended Posts

Czy szybszy procesor przyspieszy nam rendering czy moze lepsiejsza karta graficzna skroci oczekiwanie na niemajace konca przeliczanie...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dlatego powiniebn być dział 3d. otóż macroos masz rację, ale tylko w większosci, grafika pzretwarza niektore efekty wolumetryczne, a teraz jest tendencja, zwby przejmowała coraz większe obciązenie od procka. ale reasumuj.ac to kupuj mocniejszego procka, a jak chcesz mieć szybsza prace w oknacvh i szybszy rendering, to ram tylko z nim nie pzresaz, bo kazdy procesor moze obsłużyc okresloną liczbę ramu, jak ma wiecej to wydajnośc spada)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Originally posted by saygon

otóż macroos masz rację, ale tylko w większosci, grafika pzretwarza niektore efekty wolumetryczne

 

tzn. ? mógłbyś rozwinąć myśl :) ? czy to dotyczy renderingu w maxie :o :o

 

 

słyszałem coś o projektach kart graficznych do których byłby dołączony plug do Majki (chipset R300 z ATI) trochę wspomagający rendering, ale chyba nie pojawiło sie jeszcze nic takiego na rynku (pomijając systemy Pure/RD)

 

[Edited on 12-2-2003 by marcoos]

Share this post


Link to post
Share on other sites

to o czym myślisz to a tzw render drivy. ( karta PURE sie do tego zalicza) to jest specjalny układ liczący( akurta ta karta ma wlasny system liczenia wszystkiego- oddziely silnik Gi i to ona wszystko liczy+ procek) a ja mowie o wykorzystaniu standardowych kart tylp g-force itd. do rendrowania. podczas renderingu ich moc nie jest prawie wykorzystywana, i niektorzy chcą to zmienić. one obecnie licza juz niektóre buffory( buffor- warswa w której powstaje dana cześc obrazów. obecnie w grach stosuje sie od 2 - 3 buforów. my mamy w maxie dstęp do buffora G i buffora Z). któryś z nich opiera sie o kanał alfa( ten od widoczności przedmiotu- czarno biały) i wykorzystywany jest do efektów w view post). teraz chodzi o to ze karty moga spokojnie liczyc buffor odpowiedzialny za efekty wolumetryczny, bo to jest prosty shading- czyli cieniowanie, a ich porocki są do tego stworzione. podobnie jak i niektórą geometrię. sa one coraz bardziej potężne i szybsze, a po co ma sie ta moc marnować? gdzies byl niezly atrykul to tym poszukam go i dam link, o ile znajde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czym śą Renderdrive i Pure b. dobrze wiem, kiedyś na forum napisałem o tych systemach wiele słów :)

 

- ATI R300 to ma być karta graficzna, która dzieki plugowi ma wspomagać procesor w obliczeniach (prawdopodobnie tylko w Majce), a nie stacja renderujca

 

-karty typu Gforce mogłyby wspierąć rendering w programach typu max,maya,lw ale dotychczas wogóle tego chyba tego nie robią, tzn. 100% odwala procesor, problem z wykorzystaniem kart grafiki jest taki że algorytmy renderów i OpenGL/DirectX (do których karty są zaprojektowane) to dwie różne bajki

 

buffor Z to głębokość, buffor G to efekty typu glow dzięki alpha (przy czym ta maska alpha dopuszcza też pośrednie wartości między bielą i czernią)

 

do żadnej z tych rzeczy ani jakiejkolwiek innej podczas renderingu nie jest chyba jednak używany wogóle chip karty graficznej, komputer używany do renderingu w renderfarmie na dobrą sprawe może byc wogóle pozbawiony karty graficznej bo i tak wszystko liczy procesor

 

nie dotyczy to oczywiście programów które do renderingu używaja openGL lub DirectX (tzn gier lub programu typu sketchUP)

 

okej , tyle moich wypocin, chętnie zrewiduje swoje wiadomości w tej dziedzinie, jeżeli to nie jest prawdą to co napisałem :)

 

fajnie że powstał dział Hardware i gratulacje z powodu awansu gwiazdkowego :)

 

[Edited on 13-2-2003 by marcoos]

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiem ze open wykozrystuje porcka GPU do renderingu, ale trway prace nad pzreniesieniem dobrej jakosci efektów wolumetrycznych do gier. to bylo pare lat temu. z tego co wtedy widzialem to im sie udalo( wczesnje efekt wolumetyrczny to był a bitmapa) oczywiście co innego gra,a co innego max. ale spotkalem sie z tym że część efektów już jest procek grafiki w stanie liczyc. co do wykorzystania do słuchy krążyły( nie mam tego jak porzeć, bo musialbym ala sieć w poszukiwaniu tego artykułu pzreszukać, a nigdzie indziej sie z tym nie spotkalem),z e ma to być uzywe w maxie i że w już chyba 4 było. ten efekt jest w sumie prosty do wyliczenia wiec mozliwe ze jest to liczone przez grafikę dla renderingu. cos takiego na pewno planowała ELSA, ale niestety padła( poem wykupiła ją nvidia) po tym jak padła elsa nvidia ogłosił aże pzreniesie cześc technologi z procków quadro w ich układy. natomiast w specjalizacji nowych g forsów jest liczenie podobnych efektów( nowy gforse- od 4 w górę). czy to max wytkorzystuje?? pewnie tak ,ale w jakim stopniu to nie moge tego sprawdzić. są to tylko przypuszczenia, ale oparte na pewnych faktach. coś takiego jest wykonalne.

 

a i dzięki:-) ciesze się że dział się podoba, aby się tylko rozwijał.

 

[Edited on 13-2-2003 by saygon]

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak sobie przypomniałem przy okazji tej rozmowy, że kiedyś było cos takiego jak RenderGL, był to plugin (renderer) do 3ds max, który umożliwiał rendering w oparciu o OpenGL (w związku z tym korzystał głównie z karty graficznej a nie mocy procesora )

 

Miał jednak dwie wady : b. słaba jakość renderów, i działał tylko z kartami Intergraph ( firma która opracowała RenderGL)

 

Ostatnią wersją maxe pod którą był zrobiony ten plug to max 2.0, a potem cały projekt został chyba zamkniety.

 

To taka ciekawostka z zamierzchłych czasów dotyczoca kart graficznych i renderingu :)

 

[Edited on 13-2-2003 by marcoos]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy