Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam mam taki problem, otóż:

Chciałbym wymodelowac kolumne grecką, jednakże mam problem z podstawą. Kompletnie nie wiem jak mam się zabrać do tego, poniżej rysunek:

59274_ionic_flute_lg.gif

dokładnie chodzi mi o wklęsłe elementy, zależy mi, żeby każdy łuk łączył się jednym wierzchołkiem. Próbowałem użyć tuby do tego, z odpowiednią ilością ścian ale nie wiem jak zrobić aby były wklęsłe. Probowałem też krzywymi liniami robić kolejne łuki ale niemoge ich w całość połączyć, a jak mi się już uda to obiekt nie jest zamknięty i niemogę go wy extrudować w pionie.

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Jak robisz w 3d maxie, to możesz szybko zrobić takie coś gwiazdą w zakładce splines. Można też z cylindra. Zrób na jaką tam chcesz wysokość, skonwertuj do editable poly, usuń poly na górze i dole, zaznacz krawędzie na górze i na dole i wciśnij connect. Później z wciśniętym klawiszem CTRL kliknij na zaznaczanie vertexów. Powinny zaznaczyć się wszystkie vertexy od nowych linii. Skalowaniem przesuń je do środka. Kliknij zaznaczanie krawędzi (powinny być zaznaczone te które powstały przy connect) i daj chamfer np z 3 segmentami.

Edytowane przez Kubajaniak
Napisano

Ja bym to zrobił tak:

Tworzysz sobie star w shapes o odpowiedniej ilości podziałów, potem w editablespline, filletem stępić ostre wierzchołki. i wytłoczyć sweepem na pionowym prostym spilnie. Ale też można tak jak wyżej.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności