Zernat Napisano 9 Marzec 2011 Share Napisano 9 Marzec 2011 Witam. Już od wczoraj szukam po YouTube i Googlach jak mogę nałożyć obrazek na model. To się bodajże nazywa teksturowanie bądź mapowanie tak ? A więc wpisuję te słowa po polsku, po angielsku i nic mi konkretnego nie wyskakuje. Znaczy wyskakuje ale na starsze 3ds'y. w 2011 zdjęli ten skrót "n". Czy mógłby mi ktoś pomóc ? Z góry dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smoku Napisano 9 Marzec 2011 Share Napisano 9 Marzec 2011 Szukaj pod hasłami Unwarp uvw 3ds. Bo do mapowanie boxem to chyba nie ma tutków. To za proste A ten skrót pod"n" przynajmniej u mnie to autokey. masz taki przycisk do autokeya obok kluczyka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zernat Napisano 10 Marzec 2011 Autor Share Napisano 10 Marzec 2011 Dzięki bardzo. W życiu bym nie wpadł że to będzie na YouTube pod takim hasłem ^^. A jak się profesjonalnie nazywa to nakładanie obrazków ? Mapowanie, teksturowanie czy może jeszcze jakoś inaczej ? I w nagrodę mogę zaprezentować mojego 3 już smoka 3.0. Znaczy to na razie wersja beta bo nie ma głowy. Link: http://img155.imageshack.us/img155/7303/betatekstursmok3a.png Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariushO Napisano 10 Marzec 2011 Share Napisano 10 Marzec 2011 unwrap - czyli rozwijanie, podciagajac tlumaczenie pod maxa, oznacza rozwijanie siatki 3d na 2d. Skoro przegladales juz tutki to wiesz o czym mowa. Mapowanie, texturowanie, jak zwal tak zwal, wszystko sprowadza sie do jak najbardziej realistycznego pokrycia obiektu 3d texturka 2d. Mozesz to nazwac mapowanie UV, w przestrzeni 3d masz XYZ a w przestrzeni textury masz UV. Co do tej nagrody to jak na poczatek spoko, na srodku tulowia chyba masz rozciagniete UV, albo to efekt zamierzony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zernat Napisano 10 Marzec 2011 Autor Share Napisano 10 Marzec 2011 Jest rozciągnięte bo tekturka miała wymiary 512x512. Ale doszedłem do wniosku że tak jest nawet lepiej bo tułów różni się od skrzydeł i nóg :) I mam jeszcze takie pytanie. Czy sami robicie sobie teksturki czy może szukacie w Google Images albo może są jakieś strony gdzie są właśnie takie tekstury w dużych rozdzielczościach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariushO Napisano 10 Marzec 2011 Share Napisano 10 Marzec 2011 google ci prawde powie do tego http://www.cgtextures.com/ i http://texturelib.com/ i cala masa innych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się