d4nTe Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 witam mam takie pytanie, ogladajac jeden z tutoriali poswieconych modelowaniu, autor tego tutoriala stwierdzil, ze model nie powinien zawierac vertex' ow od których wychodzi 6 edgów, tylko 5 i mniej dlaczego tak nie powinno być? i jak mozna sprawdzic w maxie czy dany model ich nie posiada (wiecie coś jak xview jeśli chodzi o nachodzące vertexy, bodajże overlapping vertices in viewport) wiem, że to pewnie badalne pytanie, ale chciałbym uzyskać na nie odpowiedz pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
d4nTe Posted March 10, 2011 Author Share Posted March 10, 2011 chciałbym uzyskać odpowiedz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alojzy Bombelek Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 poniewaz robi sie tam bug, nie powinno sie robic 6cio edgowych vertow, tak samo jak 5cio edgowych, dlatego takie miejsca (jak nie ma juz wyjscia) umieszcza sie w miejscach, nie narazonych na deformacje... np. gorna czesc policzka jak poogladasz dobre siatki twarzy to skumasz ocb ;) jezeli chodzi o buga, to zrob model z 5cioma edgami z verta, wrzuc do mudboxa,zbrusha czy maxa i daj kilka razy turbosmooth/divide popatrz na siatke, robi sie takie male wybrzuszenie w miejscu zbiegu edgy (duze zageszczenie siatki w tym miejscu) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts