Napisano 9 Marzec 201114 l witam mam takie pytanie, ogladajac jeden z tutoriali poswieconych modelowaniu, autor tego tutoriala stwierdzil, ze model nie powinien zawierac vertex' ow od których wychodzi 6 edgów, tylko 5 i mniej dlaczego tak nie powinno być? i jak mozna sprawdzic w maxie czy dany model ich nie posiada (wiecie coś jak xview jeśli chodzi o nachodzące vertexy, bodajże overlapping vertices in viewport) wiem, że to pewnie badalne pytanie, ale chciałbym uzyskać na nie odpowiedz pozdrawiam
Napisano 10 Marzec 201114 l poniewaz robi sie tam bug, nie powinno sie robic 6cio edgowych vertow, tak samo jak 5cio edgowych, dlatego takie miejsca (jak nie ma juz wyjscia) umieszcza sie w miejscach, nie narazonych na deformacje... np. gorna czesc policzka jak poogladasz dobre siatki twarzy to skumasz ocb ;) jezeli chodzi o buga, to zrob model z 5cioma edgami z verta, wrzuc do mudboxa,zbrusha czy maxa i daj kilka razy turbosmooth/divide popatrz na siatke, robi sie takie male wybrzuszenie w miejscu zbiegu edgy (duze zageszczenie siatki w tym miejscu)