Gość landscape Napisano 13 Marzec 2011 Napisano 13 Marzec 2011 (edytowane) Witam wszystkich forumowiczów , zwracam się z wielką prośbą o pomoc w skompletowaniu szybkiej jednostki obliczeniowej. Komputer ma służyc głownie do wizualizacji architektonicznych zwłaszcza "obszarów zieleni " przekraczających powierzchnie 1 hektara i 100 mln poligonów. Mój obecny sprzęt to i7 920 z małym OC, 12 GB 1333, gtx 460 1gb , 2x WD raid0. Na tym sprzęcie niestety praca jest koszmarem dla porównania : obszar 1ha, 140 mln poly, widok z Viewport - wireframe praktycznie nieosiągalny , Smooth - 0,02- 0,05 FPS !! Moje pytanie - czy tu już się kończy rola procesora ??( xeon czy i7 najmocniejszy mało pomoże ? ) i iśc w grafikę ?? Co zrobic ? pozdrawiam serdecznie Edytowane 13 Marzec 2011 przez landscape zapomniałem dodac - do 10 tyś
olaf Napisano 13 Marzec 2011 Napisano 13 Marzec 2011 a musisz w ogole wyswietlac wszystko w viewporcie? bo o renderingu nie piszesz, wiec pewnie jakos daje rade.
Gość landscape Napisano 13 Marzec 2011 Napisano 13 Marzec 2011 Niestety w większości przypadków tak , o liczeniu w znośnej rozdzielczości czyli od 1200> już nie wspominałem bo to zazwyczaj od 6 godzin do scen nocnych 12-14....
mirach Napisano 13 Marzec 2011 Napisano 13 Marzec 2011 szczerze mowiac trudno ci cos poradzic, sprzet masz z gornej polki. Mozesz probowac inwestowac w karty quadro, ale prawde mowiac to raczej polecam optymalizacje scen. W viewportach nie potrzebujesz przeciez widziec kazdego zdzbla trawy czy galazki krzaczka, duzo rzeczy mozna wyswietlac jako box, chowac na warstwach rzeczy nad ktorymi sie nie pracuje itp. Co do renderingu, to juz trzeba badac konkretne sceny i ustawienia pod renderer, bo czas renderow po 6h to jednak troche jest.
blinq Napisano 13 Marzec 2011 Napisano 13 Marzec 2011 gtx'a 460 możesz do kosza wyrzucić ;) seria 4xx nie nadaje się zupełnie do pracy. Zainwestuj w quadro może
KONAn Napisano 13 Marzec 2011 Napisano 13 Marzec 2011 pożycz od kogoś GTX-a 285 i zobacz czy jest różnica. Jeśli nie ma to chyba tylko quadro ci zostaje..aczkolwiek tak jak wcześniej inni wspominali..optymalizacja vieportów najlepiej by tutaj pomogła.
-=S3B=- Napisano 13 Marzec 2011 Napisano 13 Marzec 2011 Ja sugeruję wstrzymać się jeśli to tylko możliwe ze zmianami hardware'owymi do momentu ukazania się maxa 2012. Zapowiedziane są zmiany w sposobie działania viewportow - może to coś zmieni na dobre. Zmiana na Quadro może nie przynieść oczekiwanej wydajności w stosunku do poniesionych kosztów. Dlaczego? Polecam lekture tego watku z CGTalk Pozdrawiam, Seb
Gość landscape Napisano 13 Marzec 2011 Napisano 13 Marzec 2011 Faktycznie zacznę chyba od wymiany karty graficznej, tylko czy warto inwestowac w quadro ? Bo za co tak naprawdę w karcie graf. odpowiada przeliczanie polygonów jej pamięc czy architekura 200, 300 ..bitowa ?
olaf Napisano 13 Marzec 2011 Napisano 13 Marzec 2011 jak pisze wyżej S3B poczekaj na maxa 2012 chyba ze nie ma opcji zmiany w Twoim wypadku. Za przeliczanie odpowiada procesor. Mozesz sobie porównać moc pod kątem milionów trójkątów jakie moze wyswietlić karta zarówno quadro jak i zwykłe gtx'y
KONAn Napisano 13 Marzec 2011 Napisano 13 Marzec 2011 zrobiłem test..scena ~30mln poly w wireframe jest od 5 do 10 FPS w zalezności czy cała scena jest w vieporcie widoczna czy tylko część. To wszystko na GTX 285. Tak więc pozostaje ci optymalizacja sceny albo ew. zobaczyć jak to na quadro będzie działać...lub ew. poczekaj na max-a 2012...może sie coś polepszy...aha testy robiłem z i bez wspomagania "hardware" i nie było różnicy w wireframe. Smooth w ogóle nie załączałem bo mam gigabajty ortofotomap i to zabija każdy sprzęt.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się