Gość numnah Napisano 15 Marzec 2011 Napisano 15 Marzec 2011 Chcę uzyskać w 3ds max animację: model najpierw jako sama siatka powleka się stopniowo teksturą (taki klasyczny, oklepany efekt stosowany często w reklamach). Mój model składa się z wielu obiektów oteksturowanych UVW Unwrap i trudno będzie zastosować materiał Blend animując przejście pomiędy materiałem Wire i oteksturowanym, tak żeby zsynchronizować to przejście. Przydałaby się możliwość przesłonięcia całego modelu "czapką niewidką" i żeby ta czapka niewidka przesuwała się wzdłuż niego, zasłaniając go coraz bardziej i żeby na jego miejce wyłaniał się zduplikowany model oteksturowany. Ale nie widzę, żeby w 3ds była taka możliwość. Ktoś ma pomysł, jak to zrobić w 3ds? A to jest ten model: http://oi51.tinypic.com/35ddz5w.jpg
mirach Napisano 15 Marzec 2011 Napisano 15 Marzec 2011 a nie bedzie ci latwie wyrenderowac 2 obrazki. 1 render jako siatka, 2 render jako obtexturowany model, a potem juz animowac sobie przejscia miedzy tym za pomoca maski w jakims After Effects czy innym podobnym.
sly Napisano 15 Marzec 2011 Napisano 15 Marzec 2011 (edytowane) Możesz wyrenderować 2ujęcia - dla obu materiałów [moment przejścia musi się nakładać w czasie/klatkach]. 3-cie ujęcie to zgrupowane obiekty z nadanym mapowaniem jakie tam chcesz, planar/cylinder itp. a jako teksturę "Standart" materiał z animowanym gradientem [odsłaniająca się maska biała] w slocie "Diffuse" - illumination dla materiału na 100 - wyłącz też oświetlenie i GI, FG. Taki czarno-biały obrazek maski użyjesz wtedy jako maskę dla pojawiającego się materiału. Tutorial pozdrawiam. Edytowane 15 Marzec 2011 przez sly
Gość numnah Napisano 15 Marzec 2011 Napisano 15 Marzec 2011 Dzięki sly! Super tutorial i właśnie o to mi chodziło! :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się