Jump to content

Transformacja materiału w skomplikowanym modelu


Guest numnah

Recommended Posts

Guest numnah

Chcę uzyskać w 3ds max animację: model najpierw jako sama siatka powleka się stopniowo teksturą (taki klasyczny, oklepany efekt stosowany często w reklamach). Mój model składa się z wielu obiektów oteksturowanych UVW Unwrap i trudno będzie zastosować materiał Blend animując przejście pomiędy materiałem Wire i oteksturowanym, tak żeby zsynchronizować to przejście.

Przydałaby się możliwość przesłonięcia całego modelu "czapką niewidką" i żeby ta czapka niewidka przesuwała się wzdłuż niego, zasłaniając go coraz bardziej i żeby na jego miejce wyłaniał się zduplikowany model oteksturowany. Ale nie widzę, żeby w 3ds była taka możliwość.

Ktoś ma pomysł, jak to zrobić w 3ds?

A to jest ten model:

http://oi51.tinypic.com/35ddz5w.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Możesz wyrenderować 2ujęcia - dla obu materiałów [moment przejścia musi się nakładać w czasie/klatkach].

3-cie ujęcie to zgrupowane obiekty z nadanym mapowaniem jakie tam chcesz, planar/cylinder itp. a jako teksturę "Standart" materiał z animowanym gradientem [odsłaniająca się maska biała] w slocie "Diffuse" - illumination dla materiału na 100 - wyłącz też oświetlenie i GI, FG. Taki czarno-biały obrazek maski użyjesz wtedy jako maskę dla pojawiającego się materiału.

 

Tutorial

 

pozdrawiam.

Edited by sly
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy