Guest numnah Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Chcę uzyskać w 3ds max animację: model najpierw jako sama siatka powleka się stopniowo teksturą (taki klasyczny, oklepany efekt stosowany często w reklamach). Mój model składa się z wielu obiektów oteksturowanych UVW Unwrap i trudno będzie zastosować materiał Blend animując przejście pomiędy materiałem Wire i oteksturowanym, tak żeby zsynchronizować to przejście. Przydałaby się możliwość przesłonięcia całego modelu "czapką niewidką" i żeby ta czapka niewidka przesuwała się wzdłuż niego, zasłaniając go coraz bardziej i żeby na jego miejce wyłaniał się zduplikowany model oteksturowany. Ale nie widzę, żeby w 3ds była taka możliwość. Ktoś ma pomysł, jak to zrobić w 3ds? A to jest ten model: http://oi51.tinypic.com/35ddz5w.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirach Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 a nie bedzie ci latwie wyrenderowac 2 obrazki. 1 render jako siatka, 2 render jako obtexturowany model, a potem juz animowac sobie przejscia miedzy tym za pomoca maski w jakims After Effects czy innym podobnym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sly Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 (edited) Możesz wyrenderować 2ujęcia - dla obu materiałów [moment przejścia musi się nakładać w czasie/klatkach]. 3-cie ujęcie to zgrupowane obiekty z nadanym mapowaniem jakie tam chcesz, planar/cylinder itp. a jako teksturę "Standart" materiał z animowanym gradientem [odsłaniająca się maska biała] w slocie "Diffuse" - illumination dla materiału na 100 - wyłącz też oświetlenie i GI, FG. Taki czarno-biały obrazek maski użyjesz wtedy jako maskę dla pojawiającego się materiału. Tutorial pozdrawiam. Edited March 15, 2011 by sly Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest numnah Posted March 15, 2011 Share Posted March 15, 2011 Dzięki sly! Super tutorial i właśnie o to mi chodziło! :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now