Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Chcę uzyskać w 3ds max animację: model najpierw jako sama siatka powleka się stopniowo teksturą (taki klasyczny, oklepany efekt stosowany często w reklamach). Mój model składa się z wielu obiektów oteksturowanych UVW Unwrap i trudno będzie zastosować materiał Blend animując przejście pomiędy materiałem Wire i oteksturowanym, tak żeby zsynchronizować to przejście.

Przydałaby się możliwość przesłonięcia całego modelu "czapką niewidką" i żeby ta czapka niewidka przesuwała się wzdłuż niego, zasłaniając go coraz bardziej i żeby na jego miejce wyłaniał się zduplikowany model oteksturowany. Ale nie widzę, żeby w 3ds była taka możliwość.

Ktoś ma pomysł, jak to zrobić w 3ds?

A to jest ten model:

http://oi51.tinypic.com/35ddz5w.jpg

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a nie bedzie ci latwie wyrenderowac 2 obrazki. 1 render jako siatka, 2 render jako obtexturowany model, a potem juz animowac sobie przejscia miedzy tym za pomoca maski w jakims After Effects czy innym podobnym.

Napisano

Możesz wyrenderować 2ujęcia - dla obu materiałów [moment przejścia musi się nakładać w czasie/klatkach].

3-cie ujęcie to zgrupowane obiekty z nadanym mapowaniem jakie tam chcesz, planar/cylinder itp. a jako teksturę "Standart" materiał z animowanym gradientem [odsłaniająca się maska biała] w slocie "Diffuse" - illumination dla materiału na 100 - wyłącz też oświetlenie i GI, FG. Taki czarno-biały obrazek maski użyjesz wtedy jako maskę dla pojawiającego się materiału.

 

Tutorial

 

pozdrawiam.

Edytowane przez sly

Napisano

Dzięki sly! Super tutorial i właśnie o to mi chodziło! :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności