Shape84 Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Witam. Mam pytanie odnośnie poprawności siatki. Chodzi mi tutaj o metodę wycinania otworów z uwzględnieniem zastosowania meshsmootha. Czy takie "obramowanie" edgesami jest ok? Z góry dzięki za pomoc.
Smoku Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Na moje oko dużo za dużo loopów. Masz płaskie powierzchnie pousuwaj sobie niektóre krawędzie. Na takich płaszczyznach mogą być wielokąty nie psuje to nic po MS. Unikać wielokątów należy na krzywiznach
F/X Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Pierwsza siata była poprawna. Druga już mniej, ale prawda jest taka, że dopóki ms wygląda dobrze i nie idzie to pod żadne animacje, czy na konkurs pięknej topologii, to jest ok
Smoku Napisano 17 Marzec 2011 Napisano 17 Marzec 2011 Nie w ten sposób, nie usuwaj kra wędzi stukających się z otworami. Chodzi o to że na płaskiej powierzchni wygładzi się tak samo 4-kąt jak i 10-kąt tyle, że nie powinien się stykać z takimi miejscami jak krawędź np.otworu.
Shape84 Napisano 17 Marzec 2011 Autor Napisano 17 Marzec 2011 Pierwsza siata była poprawna. Druga już mniej, ale prawda jest taka, że dopóki ms wygląda dobrze i nie idzie to pod żadne animacje, czy na konkurs pięknej topologii, to jest ok Fajnie mieć piękną topologię. ;) Jeśli już coś się robi to lepiej porządnie, z takiego wychodze założenia. Nie w ten sposób, nie usuwaj kra wędzi stukających się z otworami. Chodzi o to że na płaskiej powierzchni wygładzi się tak samo 4-kąt jak i 10-kąt tyle, że nie powinien się stykać z takimi miejscami jak krawędź np.otworu. Rozumiem to, chociaż ciężko przełożyć to na praktykę. Czy mógłbyś tak prowizoryczne zaznaczyć, które loopy należy usunąć? (pierwszy przykład)
Rekomendowane odpowiedzi