mysz94 Posted March 23, 2011 Share Posted March 23, 2011 (edited) Jak najlepiej oteksturować głowę (najlepiej, czyli najbardziej profesjonalnie, ale bez jakiegoś wyszukanego sprzętu oczywiście, jakich zagadnień w tutorialach szukać?), jak dodać włosy na głowie, ale tak, żeby było dość ładnie, ale szybki render, i w jaki sposób najlepiej animować twarz (podczas mówienia), tak, żebym mógł animować całą postać i twarz, tak, żebym nie musiał przesówać 30 kości przy małym ruchu? Pozdrawiam, Michał :) EDIT: Co do animacji twarzy to jeszcze jedno: czy głowę traktować jako oddzielny model, czy połączyć z ciałem? Edited March 23, 2011 by mysz94 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smoku Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 Domyślam się, że chodzi Ci o Maxa. Także jeśli o maxa idzie to musisz zrobić unwarpa głowy, porozcinać sobie w odpowiednich miejscach siatkę (seam), a potem z mapować zaznaczony obszar np. twarzy peltem (szukaj pelt maping na YT), aczkolwiek jak używam zwykle cylindra. Musisz popróbować i ocenić jak Ci lepiej będzie. Gdy masz już gotową siatkę rozłożoną w unwarpie renderujesz ją . Tool-> render uv template. Na takiej siatce możesz mazać teksture w szopie. Najlepiej na podstawie zdjęć twarzy- profile i am face, Czyli do mapowania szukaj unwarp uvw w necie. Co do włosów poczytaj o hair&fur. Twarz do mówienia musi być odpowiednio skonstruowana tu wrzuciłem kiedyś gifa jak i po co są loopy na twarzy - > http://max3d.pl/forum/showthread.php?p=1005377#post1005377 Animację twarzy możesz zrobić zarówno za pomocą riga jak i morphera. Głowę w miare możliwości zawsze lepiej jakoś oddzielić od reszty ciała. Np, w jeżeli jest ubrana to zaraz pod koszulką może się urywać. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts